Kövess minket

Stílus

1,3 milliárd eurót is bukhat az Adidas, ha nem ad túl a raktárban porosodó YEEZY termékeken

Megosztva

Az Adidas tavalyi döntése, miszerint felbontja a Kanye Westtel való együttműködését, továbbra is negatív hatással van cég bevételeire. A sportruházati márka csütörtökön osztotta meg a 2023-as pénzügyi előrejelzését, megerősítve, hogy még mindig vizsgálja, hogyan tervezi felhasználni a meglévő YEEZY-készletét. Az egyik lehetséges forgatókönyv szerint nem hasznosítja újra a meglévő YEEZY termékeket, ami további 500 millió euróval csökkentené a vállalat működési eredményét ebben az évben, azaz idén összesen 1,2 milliárd euróval csökkennének a bevételeik.

A márka azt is közölte, hogy 200 millió eurós egyszeri költséggel számol egy stratégiai felülvizsgálat miatt, amelynek célja a 2024-es nyereség javítása. „A számok önmagukért beszélnek. Jelenleg nem úgy teljesítünk, ahogyan kellene… Újra össze kell raknunk a darabokat, de meggyőződésem, hogy idővel újra ragyogni fog az Adidas” – mondta Bjørn Gulden, az Adidas vezérigazgatója a sajtóközleményben. Szintén friss hír, hogy Beyoncé Adidas Ivy Park ruházati vonalának nagyjából 200 millió dolláros bevételkiesése van a vállalat éves előrejelzései szerint.

A márka pénzügyi igazgatója, Harm Ohlmeyer a 2022-es harmadik negyedévi eredménybeszámoló során elmondta, hogy az Adidas birtokolja közel az összes YEEZY-design jogát, és már idén hasznosítani kívánja azokat – egy olyan lépés, amelyet a jelek szerint még mindig fontolgatnak.

Az Adidas októberben jelentette be döntését a Westtel való partnerség megszüntetéséről, miután a rapper nyilvánosan szidalmazta a vállalatot, majd ezt követően különböző antiszemita megjegyzéseket tett. West 2013-ban írt alá az Adidashoz, majd 2016-ban hosszú távú partnerséget kötött a márkával, amely eredetileg 2026-ban járt volna le.

(Complex)

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés