Stílus
50 Cent G-Unit cipői egy ponton az Air Jordan eladási számaival vetekedtek – állítja a Reebok vezetője
A G-Unit és 50 Cent a 2000-es évek elején akkora hype-ot generáltak maguk köré, hogy a rapper így sikeresen felfuttatta a Reebok-kal közös cipőit, mely egy kritikus ponton a Nike Air Jordan eladási számaival vetekedett. Ezt Todd Krinsky, a Reebok jelenlegi vezérigazgatója mesélte el a Complex Sneakers Podcastjában.
Krinsky elmondta, hogy miután LeBron James kicsúszott a kezeik közül és leszerződött a Nike-hoz, az az ötlete támadt Paul Fireman akkori CEO-nak, hogy a zenészek felé, azon belül is a rapperek irányába kéne nyitniuk. Ennek az első lépése az volt, hogy szerződést ajánlottak JAY-Z-nek, aki el is fogadta a felkérést. A Hov-val együttműködés sikeres volt, így aztán 2003-ban 50 Cent volt a következő célpontjuk, akivel együtt tető alá hozták a G-Unit lépőket.
Az egyik első G-Unit & Rebook kollab a Trainer modell egyfajta átalakított verziója volt, ezt 50 választotta, mivel imádta az eredeti sneakert. A Rebook GXT Trainer néven dobta piacra az újratervezett cipőt az eladási számaik pedig egyenesen kilőttek. Krinsky kiemelte, hogy a rapper iszonyatosan biznisz fókuszú volt, minden héten ott volt időben a meetingeken és rendre megkérdezte, hogy mennyit adtak el azon a héten, de azt is, hogy a konkurencia, azaz az Air Jordan mennyit adott el. Fifty ráadásul kemény energiákat fektetett abba, hogy ha az egyik héten éppen alacsonyabb számokat produkáltak, akkor megjelent egy sneakerboltban, hogy így növelje a hype-ot és ezzel együtt az eladási adatokat.
„Emlékszem volt olyan időszak, mikor az egyik színből 75 ezer párt adtunk el, és ez közelített az Air Jordan számaihoz. Egy szóval nem mondom, hogy a G-Unit megszorongatta volna a Jordant, de tényleg volt egy olyan pont, mikor az az egy szín közel annyira ment, mint a Jordan” – mondta Krinsky.
Hivatalosan nincs megerősítve, de 50 Cent állítólag 80 millió dollárt kaszált a Reebook deallel.