Stílus
15 és 20 százalék között nőttek az adidas bevételei tavaly
A német sportszergyártó cég növekedését Kína nyomta meg a legjobban.
20 milliárd eurós bevétellel zárta a tavalyi évet az adidas, ez pedig 15 és 20 százalék közötti növekedést jelent a német sportszergyártó cégnek. A legnagyobb lendítést a cég profitjában Kína, Észak-Amerika, és a netes kereskedelem produkálta – mondta szerdán Kasper Rorsted, a cég vezérigazgatója.
A végleges számokat csak március 14-én hozzák nyilvánosságra, de az adidas egyik szóvivője szerint biztosan meglesz az előzetesen belőtt 17-19 százalékos növekedés a tavalyi évre. Eközben piaci elemzők csak 11 százalékos növekedést prognosztizálnak. A cég részvényei a bejelentés után 1,6 százalékot emelkedtek, ekkorát még sosem ugrott az adidas a tőzsdén. Tavaly amúgy a Superstar, az NMD Runner, a Tubular Shadow, az Alpha Bounce, és a Stan Smith lépők pörögtek az egyik legjobban a vásárlók között.
Az adidas amúgy a már korábban említett Kínában hatalmas potenciált lát, mivel ez az egyik legjobban futó régiójuk.