Hiphop
Az „I Got a Story to Tell” producere, Buckwild szerint, ha Biggie élne már trap zenét csinálna
Mivel Biggie Smalls imádott kipróbálni új dolgokat.
The Notorious B.I.G. már sajnos nem élhette meg az „I Got A Story To Tell” című dalának megjelenését, mely a posztumusz Life After Death albumon kapott helyett 1997. márciusában, de a trekin elmondott története még sokáig szóbeszéd tárgya maradt. A dalon Biggie arról mesél, miként szedett fel egy lányt, aki akkoriban a New York Knicks egyik játékosával járt. Nevek nem hangoznak el, így aztán máig vita tárgya, ki is volt a felszarvazott kosaras.
A dal egyik producere, Buckwild (Anthony Best) most a Genius „Deconstructed” sorozatában mesélte el, hogy miként jött létre a kollab, és hogy milyen akadályokat kellett leküzdeniük, hogy elkészüljön a végleges verzió. A producer, aki dolgozott már együtt Nas-zal, JAY-Z-vel, és Big L-lel is, a „4 My Niggaz (4 My Peeps)” című nóta felvételén találkozott először Biggievel. Dumálgatni kezdtek, és a rapper megkérte a producert, hogy rakjon össze egy beatet a készülő albumára. Buckwild dolgozni kezdett a cumón, aminek a dallamát egy 2 dollárért vásárolt svájci hárfaművész egyik dala adta, de mégsem ezt, hanem a dobokat tartja a legfontosabbnak a produkcióban. „A mai generációi már rájött erre, ha nem jók a dobok, mehet a szám a kukába. Nekem is ez volt anno a mentalitásom” – mesélte a munkafolyamatot.
[vembed youtube=”tB4d15b-i0g” ]A problémák a stúdióban kezdődtek, mikor kiderült, hogy túl drága lenne megvásárolni a már említett svájci zenész dalának licenszét, ezért aztán Diddy berendelte Chucky Thompson producert, hogy rekreálja a dallamot, így végül ezt használták. „Biggie mindig azt mondta, hogy a rappernek is olyannak kell lennie, mint egy hangszer„. Buckwild azzal zárta az egész visszaemlékezést, hogy B.I.G. még mindig a legnagyobbak között lenne, ha élne, és mivel régen is szívesen kipróbált új dolgokat, ezért biztos benne, hogy már a trap stílusban is tuti kipróbálta volna magát.
[vembed youtube=”kUNlQ3taCwY” ]