Stílus
Hogyan vált a Footshop az itthoni sneakerkultúra zászlóshajójává
A belvárosi store bátran belevág a sneaker szubkultúra tágabb területeibe is, legyen szó művészetről, vagy trap zenéről.
A sneakerkultúra sosem csak kizárólagosan a cipőkről szólt, és ezt itthon talán senki sem látta át jobban, mint a közel két éve hazánkban is boltot nyitó Footshop.
„Szeretnénk megmutatni, hogy a street kultúra milyen színes, mennyi értékkel bír és hogy mekkora is valójában a hazai potenciál a régiót tekintve. Sokszor nem érzékeljük, hogy mennyi tehetséges fiatallal büszkélkedhet a kreatív szcéna legyen szó művészetről, zenéről vagy éppen globálisan a lokál kultúráról” – mesélte nekünk Bronemissza Márk, a magyar Footshop divízió brand managere, és ez tényleg nem csak a szokásos PR zsargon, a brand ugyanis valóban kemény munkát fektet abba, hogy túlmutassanak a polcokon lévő hype cipőknél. Persze nem mintha, az utóbbi kategóriában szégyenkezniük kéne.
Az örök klasszikusoktól az exkluzív YEEZY-ig
A Footshop két legnagyobb ütőkártyája a kényelmesen nagy volumenű alapkészlet, és az igazi hypebeasteket megcélzó exkluzív stock. A 149 különböző márka és 4000+ termék mellé exkluzív partnerségeket is behúztak, ilyen például az adidas Consortium tagság (3 tucat hasonló bolt van csak a világon), aminek köszönhetően a Kanye West X adidas YEEZY kollekciók, Alexander Wang, Raf Simons, Alexander McQueen, Stella Mccarthy és Pharrell és Nigo Human Race kollekciói is elérhetők a szelekcióban. De a folyamatosan bővülő prémium brand portfólióhoz olyan márkák is csatlakoztak, mint a Britt „A Cold Wall” vagy a tengerentúli „Heron Preston”, de említhetnénk a nagy népszerűségnek örvendő állandó favoritokat is, mint az edgy deszkás márkát, a Rip N Dip-et vagy a Carhartt WIP-et is. Az állandó favoritok közé tartozik még a Francia A.P.C., valamint a Nike ACG is.
A termékek nagyrésze online rendelhető, de a Footshop mindig ügyel rá, hogy legyenek különleges darabok az üzletükben is, hiszen a koncepciójuk lényege, hogy a store-ba belépve az ottani kiállításokkal, DJ-szettekkel, teljes képet kapjunk arról, hogy mi is az a Footshop életérzés.
„Szeretnénk inspirálni a fiatal közösségeket, és buzdítani őket arra, hogy ne féljenek megmutatni a tehetségüket és használják ki a személyes kompetenciáikat” – mondja Márk, és ehhez a lehető legtöbb segítségét meg is adják. Található a store-ban például egy Footshop ART SPACE nevű kiemelt terület, mely olyan helyi feltörekvő és befutott művészek kiállításait látta már vendégül, mint: Labrosse Dani, Halasi Bálint, vagy éppen FORK Imre. Ezek a kiállítások sokszor extrákkal is jártak, legyen szó break dance performance-ról, vagy a kiterjesztett valóság (AR) használatáról, miközben olyan előadók biztosították a háttérzenét, mint Siaga, glxy, vagy épp Zsolaa.
A jövőben pedig lesz Nike Air Max Day rendezvény, workshopok, és rengeteg meglepetés.
„A nap végén hisszük, hogy hatással lehetünk az eljövendő generációk ízlésének kialakulására, és sikerrel közvetíthetünk alapvető kultúrális értékeket a srácok felé, amelyektől még jobb emberek lehetnek a mágánéletben vagy éppen a saját szakmai területükön – foglalta nekünk össze Márk a Footshop lelkét.
„Meg kell húzni a határt a minőségi tartalmak és az agymosó mass produced kontent között, és ebben a mondanivalónak kiemelt szerepe van. Ez sokak szerint egy idealista szemlélet, és az igazi üzlet abban van, ha azt adjuk a tömegeknek, amit akarnak. Főleg egy ilyen kis piacon, mint a Magyar. A tudás hatalom, és mindenki számára megszerezhető. A mi dolgunk, hogy újra menő legyen. Mindig olyan emberek állnak a paradigmaváltások mögött, akik nem elégednek meg bármivel és erősen hisznek abban, amit csinálnak. Mi pedig tudjuk mit akarunk és nem érjük be kevesebbel!”