Kövess minket

Stílus

Hogyan vált a Footshop az itthoni sneakerkultúra zászlóshajójává

A belvárosi store bátran belevág a sneaker szubkultúra tágabb területeibe is, legyen szó művészetről, vagy trap zenéről.

Megosztva

Forrás:

A sneakerkultúra sosem csak kizárólagosan a cipőkről szólt, és ezt itthon talán senki sem látta át jobban, mint a közel két éve hazánkban is boltot nyitó Footshop

A cseh anyacéggel rendelkező sneaker és streetwear lánc első magyarországi boltja a Váci utca közelében, a Kristóf tér 4 szám alatt nyílt meg, még 2018 áprilisában, és az elmúlt időszakban bizonyították, hogy hosszú távra terveznek, miközben elsődleges céljuk minden esetben a lokális kultúra színesítése, aktivizálása és az abba való befektetés.

Szeretnénk megmutatni, hogy a street kultúra milyen színes, mennyi értékkel bír és hogy mekkora is valójában a hazai potenciál a régiót tekintve. Sokszor nem érzékeljük, hogy mennyi tehetséges fiatallal büszkélkedhet a kreatív szcéna legyen szó művészetről, zenéről vagy éppen globálisan a lokál kultúráról” – mesélte nekünk Bronemissza Márk, a magyar Footshop divízió brand managere, és ez tényleg nem csak a szokásos PR zsargon, a brand ugyanis valóban kemény munkát fektet abba, hogy túlmutassanak a polcokon lévő hype cipőknél. Persze nem mintha, az utóbbi kategóriában szégyenkezniük kéne.

Az örök klasszikusoktól az exkluzív YEEZY-ig

Forrás:

Forrás:

A Footshop két legnagyobb ütőkártyája a kényelmesen nagy volumenű alapkészlet, és az igazi hypebeasteket megcélzó exkluzív stock. A 149 különböző márka és 4000+ termék mellé exkluzív partnerségeket is behúztak, ilyen például az adidas Consortium tagság (3 tucat hasonló bolt van csak a világon), aminek köszönhetően a Kanye West X adidas YEEZY kollekciók, Alexander Wang, Raf Simons, Alexander McQueen, Stella Mccarthy és Pharrell és Nigo Human Race kollekciói is elérhetők a szelekcióban. De a folyamatosan bővülő prémium brand portfólióhoz olyan márkák is csatlakoztak, mint a Britt „A Cold Wall” vagy a tengerentúli „Heron Preston”, de említhetnénk a nagy népszerűségnek örvendő állandó favoritokat is, mint az edgy deszkás márkát, a Rip N Dip-et vagy a Carhartt WIP-et is. Az állandó favoritok közé tartozik még a Francia A.P.C., valamint a Nike ACG is.

A termékek nagyrésze online rendelhető, de a Footshop mindig ügyel rá, hogy legyenek különleges darabok az üzletükben is, hiszen a koncepciójuk lényege, hogy a store-ba belépve az ottani kiállításokkal, DJ-szettekkel, teljes képet kapjunk arról, hogy mi is az a Footshop életérzés.

A lépőn túl

Forrás:

Mint már említettük, ez a bizonyos életérzés túlmutat a cipőkön, az elmúlt két évben pedig a Footshop a helyi közösséghez szólva és a lokális fiatal feltörekvő, vagy éppen már szélesebb körben elismert művészekkel karöltve olyan projekteket hoztak létre, melyekkel új szintre szeretnék emelni a hazai street wear és sneaker szcénát.

„Szeretnénk inspirálni a fiatal közösségeket, és buzdítani őket arra, hogy ne féljenek megmutatni a tehetségüket és használják ki a személyes kompetenciáikat” – mondja Márk, és ehhez a lehető legtöbb segítségét meg is adják. Található a store-ban például egy Footshop ART SPACE nevű kiemelt terület, mely olyan helyi feltörekvő és befutott művészek kiállításait látta már vendégül, mint: Labrosse Dani, Halasi Bálint, vagy éppen FORK Imre. Ezek a kiállítások sokszor extrákkal is jártak, legyen szó break dance performance-ról, vagy a kiterjesztett valóság (AR) használatáról, miközben olyan előadók biztosították a háttérzenét, mint Siaga, glxy, vagy épp Zsolaa.

Forrás:

És ha már zene, a Footshop kötődése a hiphop/trap vonalhoz tagadhatatlan, több underground előadót is szponzorálnak, többek között az OTL crewból AKC Misit, vagy épp Figurát, miközben megalkották a saját zenei sub-brandjüket, melyet WAVY GRAVY névre kereszteltek. De azt sem felejtjük soha, mikor a tavalyi Day OFF bulin bevágtak a közönségbe egy Kendrick Lamar X Nike lépőt, 2020 eleje óta pedig az On The Low csapattal közösen szórakoztatják havonta a lokális underground trap és new wave/cloud rap szerelmeseit.

A bulik mellett viszont szellemi táplálékot is nyújtanak, edukációs jelleggel indult el a Footshop Talks kerekasztal sorozat, amelly havi/kéthavi rendszerességgel indít párbeszédet különböző, a divathoz/utcai kultúrához kapcsolható témákban. Az első téma a „Gals & Sneakers” volt, melynek során a nők szerepét boncolgatták az utcai kultúra, és persze a sneaker kultúra berkein belül.

A jövőben pedig lesz Nike Air Max Day rendezvény, workshopok, és rengeteg meglepetés.

Forrás:

A nap végén hisszük, hogy hatással lehetünk az eljövendő generációk ízlésének kialakulására, és sikerrel közvetíthetünk alapvető kultúrális értékeket a srácok felé, amelyektől még jobb emberek lehetnek a mágánéletben vagy éppen a saját szakmai területükön – foglalta nekünk össze Márk a Footshop lelkét.

„Meg kell húzni a határt a minőségi tartalmak és az agymosó mass produced kontent között, és ebben a mondanivalónak kiemelt szerepe van. Ez sokak szerint egy idealista szemlélet, és az igazi üzlet abban van, ha azt adjuk a tömegeknek, amit akarnak. Főleg egy ilyen kis piacon, mint a Magyar. A tudás hatalom, és mindenki számára megszerezhető. A mi dolgunk, hogy újra menő legyen. Mindig olyan emberek állnak a paradigmaváltások mögött, akik nem elégednek meg bármivel és erősen hisznek abban, amit csinálnak. Mi pedig tudjuk mit akarunk és nem érjük be kevesebbel!”

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés