Stílus
Fáj a YEEZY elvesztése – vallotta be az adidas az első negyedéves jelentésében
Az adidas azt állítja, hogy a Kanye Westtel való együttműködés megszűnése „fáj” az üzletnek, és keményen érinti az észak-amerikai eladásokat. A sportruházati óriás tavaly év végén szakította meg a kapcsolatot Ye-vel antiszemita megjegyzései miatt.
Az üzlet elvesztése 400 millió euróval csökkentette az év első negyedévében az eladásokat, összességében pedig a teljes bevétel 1%-kal csökkent. Az észak-amerikai eladások 20%-kal csökkentek, mivel a régiót különösen érintette a Yeezy üzletág megszűnése. Bjorn Gulden, az adidas vezérigazgatója szerint a Yeezy elvesztése „természetesen fáj nekünk”.
A visszaesés ellenére a számok jobbak voltak, mint amire az elemzők számítottak, hisz az eladások 9%-kal nőttek, ha a Yeezy-üzletág hatását nem vesszük figyelembe.
Az adidas közlése szerint iszonyatosan mennek mostanában a Samba, Gazelle és Campus sziluettek, melyek a ’70-es évek végén indult „Terrace Culture” nevű futballszurkolói divatból eredeztető lépők. Az év elején korlátozott készlete volt ilyen cipőkből az adidasnak, a következő hónapokban a termelés növelését tervezik.
(BBC)