Stílus
A Balenciaga új, 300 ezres melegítőjébe egy kilógó boxeralsó van varrva, az internet kulturális kisajátítást kiáltott
Ismét nagy port kavart a Balenciaga egy új darabja, na nem mintha a DONDA album rollout esztétikája kapcsán nem a Kanye-t öltöztető brandről beszélt volna mindenki.
A Demna Gvasalia igazgatta kultikus, ám megosztó márka egy új melegítőt villantott, nevezetesen a Trompe-L’Oeil Sweatpants-t, ami nemes egyszerűséggel nem más, mint egy kilógó boxeralsóval ellátott szürke gatya. Hogy érthető legyen, a boxer konkrétan bele van varrva a nadrágba, a két elem így együtt érkezik, az ára pedig kb. 351 ezer magyar forint, avagy 1190 amerikai dollár.
A rétegezés szeretete korábban is megmutatkozott Gvasalia divatjában: talán elég, ha ezt a hét rétegű kabátot említjük.
A divathúzást látva rögtön lángba borult a közösségi média: igen ám, csakhogy a felhasználók nem a magas áron rökönyödtek meg, tekintve, hogy már hozzászokhattunk a luxusház irreális tarifáihoz, épp ellenkezőleg, kulturális kisajátítást (cultural appropriation – a szerk.) kiáltottak, arra hivatkozva, hogy a márka az afroamerikai-közösség által előszeretettel „alkalmazott”, a nép és a törvény által viszont ízléstelennek és nem megfelelőnek ítélt „sagging”-ből akar hasznot húzni. A sagging kifejezés arra a jelenségre utal, amikor valaki letolt, félig lecsúszó nadrággal közlekedik, úgy, hogy közben kivillan az alsóneműje – a képet természetesen a legtöbben afroamerikai rapperekkel és gengszterekkel társítják.
A fő probléma – és ezt vetették fel a legtöbben -; hogy a sagging korábban tiltott és kriminalizált volt több intézményben és államban Amerika-szerte, mondanunk sem kell, hogy a döntés a fekete-közösséget érintette, épp ezért hivatkoznak most – jogosan, vagy nem jogosan – de sokan az említett kulturális kisajátításra.
Mint páran írták, épp „dzsentrifikálják a sagginget”, és tehetős dizájnerek gazdagodnak olyasvalamiből, melyért korábban feketéket vegzáltak és ítéltek el.
Demna Gvasalia és a Balenciaga nem nyilvánult meg az ügy kapcsán. A nadrág továbbra is megvásárolható, itt lehet beszerezni.
Pingback: Mercedes-AMG arcmaszkok és kézitáska-hangszórók: ezekkel készül a Balenciaga az őszi szezonra – Off Media