Kövess minket

Tech

A Facebook épp titokban fejlesztgeti a normie tinikre szabott megacringe mém-alkalmazását, és istenem, bár ne tenné

Looool, érkezik a LOL

Megosztva

Forrás: TechCrunch

A Facebook hatalma jelentősen eltörpülni látszik, legalábbis a többi social media platformhoz képest biztosan. A közösségi oldal, ami egykor mindenki kedvence volt, manapság nem igazán hozza lázba a fiatalokat. Ahogy a HVG írja, míg 2012-ben a tinédzserek 68%-a a Facebookot részesítette előnyben, addig ez az adat drasztikusan, 15%-ra csökkent 2018-ra. 

A legnagyobb népszerűségnek a Snapchat örvend: az amerikai tinik 44%-a ezt rakta a képzeletbeli dobogó első helyére, az Instagram 22%-al a második helyen áll. 

Megy ki tehát a divatból 2004-ben alapított site, mondhatni amolyan generációváltás történt, így a Facebook az utóbbi időben a Z generáció inspiráló, kreatív, információ-és ötletcserére használt közege helyett inkább vált az internetre manapság ráfanyalodó, Fidesz-szavazó nyugdíjas mamák és a recepteket osztogató, kisállatokat lájkolgató középkorú anyukák lelőhelyévé. 

Igen ám, ezt viszont nem hagyják annyiban a nagyon openminded és nagyon modern Zuckerbergék, a cég a hanyatlás megakadályozása céljából forradalmi ötletettel rukkolt elő: 

elkezdték fejleszteni a LOL névre keresztelt (lol!!!!) alkalmazásukat, melyen belül kategóriák szerint válogathatunk az internet éppen legfrissebb és legtrendibb mémjei közül.

Aha, vagyis majdnem, ugyanis a valóság ennél sokkal cringebb, ez pedig édeskevés lesz az ifjúság visszahódításához – derül ki a TechCrunch beszámolójából.

A LOL tulajdonképpen egy gifekből és mémekből álló hírfolyam lesz, ahol egyes csoportokba rendezve találhatjuk majd meg a viccesebbnél viccesebb kontentet magunknak. Mémek, prankek, bakik, celebek, suli, állatok, savage, géming – nagyjából így fest a kategóriák listája, de ha engem kérdeztek, egy fidget spinner, segway, vape és juul blokk még elfért volna.

Forrás: TechCrunch

Forrás: TechCrunch

Ahogy a DAZED is kiemeli, beépítették a tipikusan a Facebookra jellemző „For You” adatszopó funkciót is, ami majd külön nekünk, a saját ízlésünkhöz igazítva válogatja ki a pikánsabbnál pikánsabb tartalmakat. A videók átugrálása úgy történik majd, mint az insta -és messengersztorik közti léptetés, az egész feed kialakítása pedig a Snapchat „Felfedezés” felületére hajaz majd. A vizuális tartalmakra reagálhatunk is a „Vicces” „Oké/Elmegy” „Nem vicces” reakciógombok segítségével.

Az elmés címet viselő app egyelőre a Facebook részét képezi (és a Facebook Watch helyét foglalja el), és épp 100 diákkal tesztelik, az egyelőre nem világos, hogy beépített funkcióként, vagy önálló alkalmazásként fut majd. A tesztelést és a híreket a vállalat egyik szóvivője a minap erősítette meg, elmondása szerint a koncepció tökéletesítése még kezdeti fázisban jár. 

A Facebooknak nem ez az első efféle újító-szándékú húzása: volt már itt IGTV, Watch, Houseparty, Slingshot és Lasso is – az ilyen és ehhez hasonló projektetre irányuló silány érdeklődést jól mutatják a Lasso elég szerény számai: a Tik Tokot koppintó app összesen 10 ezer letöltést generált a megjelenését követő 12 napban.

Forrás: TechCrunch

Mégis, a LOL megjelentetése tűnik az egyik legbénább és leginkább irreleváns elképzelésnek, ugyanis köztudott, hogy a fiatalok mémfogyasztási szokásai egészen más jellegűek, és az internet teljesen más zugaiban zajlanak: a Z generációs memelordok – akik manapság sokkal inkább azonosulnak a teljesen elborult, értelmetlen dank-kontenttel (erre itt és itt tértem ki részletesebben) – Redditen, Twitteren és Instagramon osztják meg egymással a mémeket, és itt is találnak rájuk, a Facebook viszont egyértelműen kiesik ebből a körből. 

Hiába viszont e tény, hiszen nagyon úgy látszik, hogy a fejlesztők nem ismerték fel a jelenséget, és úgy en bloc nem értik, hogy hol is tart, vagy egyáltalán miről is szól valójában a kortárs mémkultúra. Ettől függetlenül mi már tűkön ülve várjuk, hogy bottleflipező és dabelő Trollface Me Gusta képekre nyomkodhassuk a „Vicces” gombot, szóval hajrá.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés