Stílus
A Nike a világ legértékesebb ruhamárkája
Pont, mint tavaly.
A Brand Finance nevű oldal idén is lehozta a legértékesebb ruhamárkák ötvenes listáját. Az első két helyen nem történt változás, továbbra is H&M áll a második helyen (19 milliárd dollár), míg a Nike az elsőn (32 milliárd dollár).
A top 5-ben viszont keményebb átrendeződések vannak. Az adidas tavalyhoz képest 3 helyet javítva feljött az ötödik helyre (10 milliárd dollár), a Zara és a Louis Vuitton pedig helyett cseréltek, így az utóbbi most 13 milliárd dollárral a negyedik, míg a spanyol fast fashion vállalat megszerezte a bronzérmet 14,4 milliárd dollárjával.
A sorrendet amúgy több tényező alapján állítják össze. Az eladásokon túl szerepet játszik a piaci részesedés, reklámköltések, az adott brand ismertsége és elismertsége, valamint a dolgozói elégedettség. A teljes listát itt találjátok, lejjebb pedig a top 10 látható.
1. Nike — 32 milliárd dollár
2. H&M — 19 milliárd dollár
3. Zara — 14.4 milliárd dollár
4. Louis Vuitton — 13 milliárd dollár
5. Adidas — 10 milliárd dollár
6. Uniqlo — 9.6 milliárd dollár
7. Hermes — 8.3 milliárd dollár
8. Rolex — 7 milliárd dollár
9. Gucci — 6.8 milliárd dollár
10. Cartier — 6.7 milliárd dollár
(via HS)