Tech
Autópályán zúzhatnak a vezető nélküli autók – Zalaegerszeg mellett
A Zalaegerszeget az M7-es sztrádával összekötő R–76-os gyorsút tervezésekor figyelembe veszik a vezető nélküli járművek szükségleteit

A jövő most már tényleg itt kopogtat kis hazánk ajtaján, nem áll meg Hegyeshalomnál. A Zalaegerszeget az M7-es sztrádával összekötő R–76-os gyorsút már úgynevezett „okos autópálya” lehet, merthogy úgy építik, hogy vezető nélküli autók is használhassák. Egyelőre egészen minimális számú ilyen autóról tudunk hazánkban- konkrétan nulláról. Azért a terv szép, és be kell, hogy lássuk, a fejlődéssel lépést kell tartani. Az R-76-os 2×2 sávos út lesz.

Forrás:
Külföldön olykor közforgalmú autópályákon sávokat választanak le az autonóm járművek részére. Zalaegerszegen erre nem lesz mód, de az új sztrádát úgy építik meg, hogy mobil elválasztóeszközökkel ideiglenesen elkülöníthessék a tesztjárműveket a közúti forgalomtól. Ha minden határidőre lezárul, akkor idén ősszel sor kerülhet az alapkőletételre, és elkezdődhet a 165 milliárdosra becsült út építése. A kivitelezés nagyjából két év lesz. Arra, hogy mikor láthatjuk járművünk mellett elsuhanni az első vezető nélkül autót, még nem tudjuk…
