Kövess minket

Stílus

Az adidas megelőzte az Air Jordant, ezzel a második legeladottabb cipőmárkává lépett elő az USA-ban

A Nike-t viszont nem lesz egyszerű legyűrni.

Megosztva

Forrás:

Yeezy, Yeezy, Yeezy just jumped over Jumpman” – rappelte Kanye West még 2016 legelején, és most már igaza is van, legalábbis részben. A rapper egy Nike dissnek szánta a sorokat, pedig az amerikai edzőcipőgyártó letaszíthatatlan a trónról, nem úgy a második helyezett Air Jordan, mely a Nike leányvállalataként működik ugyan, de mégis külön brand. 

Az Air Jordan a sikeres kosaras cipőinek köszönhetően az anyavállalata alatt csücsült az eladási listákon, mögöttük pedig ott lihegett az adidas, amely a klasszikus Superstar és Stan Smith cipőivel folyamatosan nagyot szakít ugyan, de nehezen tudott hype-ot generálni maga köré, legalábbis az USA-ban.

Ez változott meg Kanye West 2015-ös leigazolásakor, aki a Yezzy cipőivel ismét izgalmat vitt a márkába. Az adidas erre a figyelemre építkezett tovább Ultra Boost, és NMD cipőivel, mostanra pedig már sikerült megelőzniük az Air Jordan-t, és másodiknak lenniük az eladási listákon. Matt Powell, sportiparági elemző például úgy kommentálta ezt a mérföldkövet, hogy soha nem hitte volna, hogy az adidas képes feljönni a második helyre.

[twitter]https://twitter.com/NPDMattPowell/status/909841685852561408[/twitter]

A váltást az is segítette, hogy kosárlabdázók is egyre gyakrabban hordanak saját adidas csukákat, jó példa erre James Harden (Adidas Harden Vol. 1), Damian Lillard (D Lillard 3) vagy Derrick Rose (D Rose 7).

(HNHH)

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.