Kövess minket

Tech

Bivalyerős lett a Microsoft új konzolja, de elég lesz ennyi a sikerhez?

Bemutatkozik az Xbox One X.

Megosztva

Forrás: Microsoft

Kettő az egyhez. Ilyen arányban vezeti jelenleg a Sony a nyolcadik generációs konzolpiacot. Habár Amerikában egyre keresettebb a Microsoft Xbox One konzolja a hazai pálya és a koncentráltabb marketing miatt, Európában az előbbi arány még rosszabb, konkrétan három az egyhez. Ezek után egyszerűen muszáj volt nagyot robbantania a Microsoftnak a tegnapi E3 konferenciáján, már ha talpon akar maradni a jelenlegi konzolversenyben. Lássuk, sikerült-e.

[vembed youtube=”g-gp-Voq6MQ” ]A legfontosabb bejelentés a korábban Project Scorpio néven ismertté vált 4K-s konzol leleplezése volt. A kissé ötlettelen Xbox One X névre keresztelt masina 500$-os árcédulát kapott (EU-s ár egyelőre nem ismert, de feltételezhetően 500 euro lesz), egy november 7-ei megjelenési dátummal. Méretben még az Xbox One Slim verziójánál is kompaktabb lesz, miközben az összes korábbi One játék és kiegészítő kompatibilis lesz vele. Nem generációváltásnak szánja a Microsoft, hisz a játékok párhuzamosan jelennek majd meg az S és az X verzióra, de azért a hangsúly a „legerősebb konzol a világon„-on van. A cél a 4K-s felbontás és 60fps játékélmény minden játéknál, ha pedig marad kapacitás, akkor extra effektek teszik még szebbé az Xbox One X-en futó játékokat. Valami hasonlót ígért anno a Sony is a PS4 Pro nevű konzoljával, a tapasztalat viszont azt mutatta, hogy a fejlesztők nem fektetnek bele elég energiát, hogy a játékaikat a Pro képességeihez igazítsák. Az X abból a szempontból lehet más, hogy a Microsoft állítása szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a játékfejlesztők a legegyszerűbben kihasználhassák az új konzolban rejlő lehetőségeket.

[vembed youtube=”Dokpy_KIuyA” ]A nyers erő persze semmit sem ér játékok nélkül, a Microsoft pedig nem is fukarkodott a játékelőzetesekkel. 42 játékot mutattak be, összekötő marketingblabla szinte alig volt, csak trailer után trailer után trailer. Bemutatták az orosz Metro sorozat új részét, az Assassin’s Creed előzménysztorijában Egyiptomban ugrálhatunk majd, a Shadow of Mordor folytatásában pedig ismét irthatjuk az orkokat. De részletesebb megismerhettük a Microsoft saját fejlesztésű játékait is, így aztán pusztíthatunk a Crackdown 3-ban, kalózosdit játszhatunk a Sea of Thieves-ben, és a Forza új részénél biztos nem lesz szebb autós játék egy jó ideig a piacon. A probléma? Kevés az exkluzív.

[vembed youtube=”4_alSjWujdU” ]A konferencia során többször is büszkén hirdették, hogy mennyi exkluzív játék érkezik az Xbox családhoz, az igazság viszont az, hogy ezek mind megjelennek PC-re is. Crackdown 3? Jön PC-re. Új, csodaszép Forza? Jön PC-re. Az a Rare által fejlesztett kalózos játék? Biza, jön PC-re. Ez persze nem baj, minél kevesebb ember van kizárva ezekből a játékokból, annál jobb, de a Microsoft a szinergia érdekében aláássa a még meg sem jelent konzoljának létjogosultságát, hisz ha exkluzív játékokkal akarok játszani, veszek egy sokkal olcsóbb PS4-et, ha pedig a grafika az egyik legfontosabb szempont, építek egy gamer PC-t. Ezen a tengelyen az Xbox One X-nek már kevés levegő jut.

A Microsoft viszont nem a jelenen, hanem a jövőn gondolkodik. Az amerikai háztartásokban 16%-os a 4K-s tévék aránya, ennek megfelelően pedig a szolgáltatások is elég limitáltak. A játékbiznisz lehet a trójai faló, mely „megérőssé” teheti az átlag felhasználónak egy új, 4K-s TV vásárlását, a bivalyerős Xbox One X pedig élen járhat ebben a folyamatban. Már csak az a kérdés mit lép a Sony.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés