Aztaa
Bődületes összeget költöttek el online az amerikaiak Black Friday alkalmával
Egy kisebb ország éves költségvetése cserélt gazdát pár nappal ezelőtt.
Ahogyan azt már megszokhattunk, idén is szópárbajokkal, lökdösődésekkel, tömegverekedésekkel, illetve általános hisztériával köszöntött be a Black Friday az Egyesült Államok egész területén. A legdurvább leárazások helyszínein szinte katonai készültségben várták a hosszas, néhol több tízórás várakozás alatt kellően felspanolt vásárlók hadát az eladók. És ahogyan azt már megszokhattuk, idén is hihetetlen jelenetek játszódtak le bizonyos áruházakban egy-egy tévé, netán videójáték-konzolért vívott (közel)harc közepette.
[vembed youtube=”u7WfQzqM8U0″ ]Vannak viszont olyanok is, akik (nagyon okosan) nem teszik ki magukat ennek a fajta őrületnek és otthonról, az internetről oldják meg a vásárlást ezen a szent napon. Sőt, valójában úgy tűnik, hogy egyre többen teszik ezt, hiszen a Salesforce legfrissebb kimutatásai alapján Amerikában nagyjából 5 milliárd (!) dollárt költöttek el csak online múlt pénteken. Ez 24 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Egy másik érdekes adat szerint, ezen vásárlásoknak majd’ a fele már okostelefonról történt, így lassan, de biztosan teljesen háttérbe szorulhatnak a számítógépek az online vásárlások terén (is).
Egy átlagos amerikai összesen 122 dollárt vert el a legutóbbi Black Friday során, ezzel is hozzájárulva az új rekordot jelentő 5 milliárdos költekezéshez. Hasonlításképp itthon ennek a töredékére,
Az írás végén pedig álljon itt egy rövidke videó arról, miként zajlik a Fekete Péntek Finnországban. Felhívjuk a figyelmeteket: megdöbbentő képsorok következnek!
[vembed youtube=”xbSKIpQIkdI” ](Mashable)