Kövess minket

Hiphop

Elmagányosodott kiborgok synthwave fuvallattal – elkészült Kraken67 első lemeze, a „Metropolisz”

Megosztva

Megjelent Kraken67 első nagylemeze, amit az előadó egy rövid, szórakoztató színdarabbal vázol fel. A futurisztikus album „Intro”-jában Lenszkij épp azt ecseteli, ki van égve a rappelésben, Kissbaba talál egy időgépet Skóciában. S amit kapunk ezután, tömör sci-fi, synthwave, elektronikus és hiphop műfaji kavalkád a legegyedibb kombinációikkal. A „Metropolisz” című korongon egy másik fiktív popkulturális műfaj is helyet kapott egy bónusz trackben: a „Vámpír” egy meglepetés-együttműködővel szerepel.

„Jól vagyunk” – ezzel a számmal nyomta be a reset gombot idén a Kraken67, miután Kissbaba visszatért Skóciából és egy nem kis alkotói folyamatnak ugrottak fejest Lenszkij-vel. A srácokat eddig a pop és lágyabb dallamok vonalán detektálhattuk, ám egy nagy fordulatot véve belekóstoltak a kísérletezőbb, underground zenei formák sűrűjébe.

A koncepcionális lemez fő vonulata a technológia által elmagányosodott alternatív világ közegét vetíti elénk, így a „Metropolisz” címet viseli és egy időgép segítségével találjuk magunkat a duó által megálmodott sci-fi univerzumban; a „Dolgozzatok„, az kiadvány ‘”nyári dala”, amiben a páros a Neo-Balatonnál találja magát. A vízparti trekkben a tagok lógatják lábukat, amíg a nagyvárosban dolgoznak az emberek. A „Skit” rövid átvezetése után a „Kiborg Szerelem” következik, Lenszkij és Kissbaba bemegy a nagyvárosba Neo-Budapestre rögtön egy transzhumanista műhelybe, ahol ahol kiborgok végtagjait cserélik ki. A címadó, azaz a „Metropolisz” egy nem hétköznapi ballada a cyberpunk nagyvárosról, majd a „Csillagpor” folytatja a disztópikus képet: egy fiktív jövőbeli drog-kultúrát fest le egy alter klubban a kapitalizmus kritikájával. Az „Utolsó Napok„, ami valójában először készült el, egy synthwave ámokfutás a pesti utcákon.

Az utolsó, bónusz több tekintetben is kilóg a matériából, hiszen a sci-fiből misztikus lények világába csöppenünk, miközben Beton.Hofi saját verzékkel lép a színre.

Ugyan a „Vámpír” nagyon eltér stílusban és témájában is a korongon lévő többi trekktől, de a magány, az éjszakai élet a metropoliszban és klubbélet nem áll messze sem a felvétel, sem Beton.Hofi fogalmától, szóval egy ugyan egy kevés kapcsolat van” – mondta Kissbaba.

Beton.Hofival teljesen gördülékeny volt az együttműködés, de ehhez az is hozzátartozik, hogy régóta jóban vagyunk. Egy kis anekdota, hogy miután mi felvettük a szerzeményt Kissbabánál, akkor át is dobtuk hofinak a demot, majd erre ő is küldött egy demot nekem (a „BALKAAN FREESTYLE”-ét), aztán az ezt követő nap sétáltam a Jászai Mari térnél és pont hallgattam, amit küldött, amikor teljesen random szembetalálkoztam Hofival, aki pedig ugyanúgy fülessel a mi demonkat hallgatta. Funky véletlen volt” – mesélte Lenszkij.

Draculai korokat megidéző klip is készült a „Vámpírból”, pilisborosjenői egri várrom másolatánál forogtak egy hideg éjjelen át.

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés