Hiphop
Emlékezzünk vissza az 1995-ös Source Awardsra, ahol egymásnak feszült a keleti és a nyugati part, miközben a dél véglegesen helyet követelt magának
Suge Knight a színpadon szólt be Diddy-nek, míg az OutKastet kifütyülték.
A Source magazin talán csak egy sima hip-hop magazinnak tűnhet a sok közül, de a ’90-es években nagyon is komoly súllyal rendelkezett. A legtöbben rádiókból, TV-ből és persze újságokból értesülhettek, hogy mi is történik a műfajban, ezért volt nagyon fontos, hogy ki és hogyan kerül be a magazin hasábjaira. A Source magazin aztán egy különlegesebbet lépett: elkezdett díjátadókat szervezni, ahol a hip-hop legkiemelkedőbb előadóit díjazták. Ezek közül a legnagyobb jelentőséggel, a legtöbb izgalommal mindenképp az 1995-ös bírt, amely New Yorkban került megrendezésre és még a TV is közvetítette.
[vembed youtube=”u4jSxp561z4″ ]1994-ben lőtték meg és csukták le 2Pacot, a Diddy által vezérelt Bad Boy kiadó volt az egyik legforróbb label és persze érződött az egész east coast/west coast beef pezsgés. Erre jött az 1995-ös év és a díjátadón több lapáttal is rápakoltak a meghívottak az amúgy sem elhanyagolható feszültségre. Természetesen a gálán megjelentek a legnagyobb nevek úgy, mint Diddy, Biggie, Suge Knight, Snoop Dogg – Pac is ott lett volna, de épp börtönben ült. Suge hozta a balhés formáját: állítólag több, mint 100 haverját vitte magával Los Angelesből és persze mindegyik bandatag volt. A szervezők elmondták, hogy nem is biztos, hogy New York tisztában volt azzal a ténnyel, hogy mennyire hétköznapi dolog LA-ben a bandaélet. Erre jött Suge és megtöltötte New Yorkot blooddal. Snoop pedig hozta a saját bandáját, a Cripet, így New York szembesülhetett vele, hogy bizony a nyugati oldal nem fog kispályázni. Nem is tették.
Suge a Death Row kiadó fejeként vett át egy díjat, a színpadon pedig közölte: „Bármelyik előadó, aki sztár akar maradni és nem akar azon aggódni, hogy a producere állandóan ott táncolgat a videóiban, belepofázik a számaiba, jöjjön a Death Rowhoz!”. A mára legendássá vált sorok P. Diddy felé voltak címezve, aki ezt konkrétan az első sorból hallgatta végig. A közönség totálisan meg volt osztva, hiszen a New York-i fél pfújolt, a Los Angeles-i pedig tapsolt. Ezután jött Snoop Dogg és az olaj a tűzre, hiszen amikor ő került a színpadra, kevésnek ítélte a közönségtől áramló pozitív energiát, így odaszegezte a kérdést: „A keleti oldal nem szereti Snoopot és Dr. Dre-t?!” Ez is ugyanolyan kevert fogadtatást kapott, mint a Suge Knight féle odaszólás. Érződött tehát, hogy a Los Angeles-i arcok nem fértek a bőrükbe, balhét akartak vagy legalább éreztetni, hogy rohadtul nem érdekli őket, hogy épp New Yorkban vannak, itt is mindenkit hazavágnak, ha kell. Diddy már megfontoltabb és higgadtabb volt. Egy díj átvételekor azt hangsúlyozta, hogy örül a Death Row, Snoop, Dre és Suge sikerének is, valamint, hogy ennek az egész east/west beef baromságnak véget kéne vetni. Sajnos az élet Diddy-t igazolta, gyökerében kellett volna az egészet elfojtani, hiszen akkor talán Biggie és Pac nem az égieknek szórná a szöveget. A szervezők és később jó néhány rapper is – mint például Nate Dogg – úgy emlékezett vissza az 1995-ös Source gálára, mint arra az eseményre, amely elmélyítette és magasabb szintre emelte a két part közti ellenségeskedést.
Egy másik fontos jelenete is volt a gálának: az OutKast megnyerte a legjobb új előadó díját. Mivel ők délről jöttek, őket aztán már tényleg mindenki pfújolta. Nem nyugati nyert? Pfújol a nyugat! Nem keleti nyert? Pfújol a kelet! De ha déli nyer, ott mindenki pfújol, hiszen a délnek még nem volt akkora hangja, mint 10 évvel később. Big Boi és André 3000 a közönség utálatának közepette sétált ki a színpadra és alkottak maradandót. Az amúgy is multitálentum André kiosztotta a közönséget: „Elegem van, hogy mindenki milyen szűk látókörű. Kinn van a demónk, amit talán senki sem fog meghallgatni közületek. De csakhogy tudjátok: a délnek is van mondanivalója! Ennyit akartam.” Ezzel megteremtette a dél egzisztenciáját a hip-hopon belül és felhívta a figyelmet, hogy ők baromira nem fogják egyik partot sem másolni, megvan a saját hangzásuk. A legtöbb déli rapper elmondása szerint ez mérföldkőnek számított a déli hangzás elfogadásában és nem lehetnek elég hálásak André Benjaminnak, hogy volt töke odaszólni és egy kis értelmet verni a közönségbe.