Stílus
Három évtized után először lehet veszteséges éve az adidasnak a YEEZY szakítás miatt

Az Adidas szerdán nagy veszteségről számolt be, ami a negyedik negyedévét illeti, és csökkentette osztalékát, miután októberben felbontották a partnerségüket Kanye West YEEZY márkájával.
A német sportruházati óriás a negyedik negyedévben 724 millió eurós működési veszteséget és 482 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el. A vállalat a május 11-i éves közgyűlésen részvényenként 70 eurócent osztalékot javasol, ami 2021-ben még 3,30 euró/részvény volt. 2023-ban egész évben magas egyszámjegyű csökkenést, azaz 700 millió eurós működési veszteséget prognosztizálnak, ami 31 év óta az első veszteséges évet jelentené.
Az Adidas októberben bontotta fel a rendkívül jövedelmező partnerségét a rapperrel és divattervezővel Ye-vel, miután az egy sor antiszemita megjegyzést tett. A vállalat korábban már jelezte, hogy a bevételeket súlyosan érinteni fogja, ha nem tudják értékesíteni az eladatlan Yeezy-lépőkből fennmaradt hatalmas készletet.
A vállalat szerint az alapszintű működési eredmény „a nullszaldós szint körül lesz”, ami az eladatlan Yeezy-készletből származó 1,2 milliárd eurós potenciális árbevétel kiesését tükrözi. Az Adidas jelenlegi tervei szerint 2024-ben ismét nyereségesek akarnak lenni.
(CNBC)
