Kövess minket

Hiphop

Kanye West a szemünk előtt készíti az új albumát, ami még mindig nincs kész

Megosztva

Kanye West albummegjelenései sosem voltak egyszerűek. A rapper és producer valahol a 2008-as 808s & Heartbreak környékén rájött, hogy miként tudja felhasználni a médiát és a rajongóit a projektjei felhypeolására, ez a taktika pedig minden egyes megjelenéssel csak duplázódott. Ye egyrészről becsatornázta a magánéletére és az egyre növekvő “meg nem értett zseni” karakterére kíváncsi tekinteteket, porondmesterként manipulálva a közbeszédet meghökkentő kijelentéseivel és tetteivel, melyek aztán féligazságokon alapuló pletykákat generáltak, elérve a kívánt hatást, mindenki róla beszélt, nem elfelejtve, hogy hamarosan ledob egy új albumot. A médiának szánt színjáték mellett viszont volt egy másik rétege is az egyre hosszabbra nyúló albumfelvezető időszakoknak, Kanye nem bírt leállni az alkotással, extrémen magáévá téve Leonardo da Vinci híres mondását, miszerint egy művész soha nem fejezi be a művét, szimplán továbblép. Utóbbi először apróságokban nyilvánult meg, bejelentett egy lemezcímet, amit aztán többször megváltoztatott. Bemutatott egy albumborítót, amit aztán nem egyszer átdolgozott. Később már a közreműködők is izgulhattak, vajon a pár hónapja rögzített verzéjük valóban felkerül-e végső megjelenésre, vagy Ye kivágja őket, mert egy hirtelen jött ötlettől vezérelve inkább mást szeretne hallani a lemezen. Emiatt persze a megjelenési dátumok is csúsztak, a streaming éra megjelenésével pedig 2016-ban a The Life of Pablo lemeznél odaáig jutott West, hogy még a hivatalos megjelenés után is alakítgatta a lemezt, hisz végre nem volt a fizikai albumformátumok által behatárolva, bármikor lecserélhetett egy-egy trekket a lemezen, elég volt elküldenie az új fájlt a Spotify-nak.

Ezt a modern világhoz alkalmazkodó, forradalmi alkotási folyamatot végül nem tette magáévá a zeneipar, mások maradtak a jó öreg formulánál, ledobták az albumukat, majd továbbléptek. Kanye viszont pont hogy még tovább ment, és jelenleg ott tartunk, hogy a szemünk láttára készíti következő, “DONDA” című lemezét, melynek már a harmadik albumhallgatói eseményét tartotta meg.

A ‘DONDA‘-t immáron három különböző verzióban hallhatta a közönség, változtak az alapok, és pláne változtak a közreműködők listája. Az első, Atlantai Mercedes-Benz stadionban megtartott esemény után még arról beszélt mindenki, hogy JAY-Z és Kanye West ismét közös dalon szerepelnek, és ki tudja, lehet egy Watch the Throne folytatást is kapunk a két rappertől a jövőben. A tegnapi, Chicagói Stadionban megtartott shown aztán sehol sem volt hallható JAY-Z, Kanye fogta és lecserélte a homofób botrányából épp kikecmeregni próbáló DaBaby-re. Nem ő volt az egyetlen megosztó figura a tegnapi eseményen, hisz Marilyn Manson is meglátogatta a stadion közepén felépített, Ye gyerekkori otthonára hajazó ház verandáját.

Pirotechnikából sem volt hiány, a néha démonian villogó ház mellett Kanye egy ponton felgyújtotta magát…

…majd egy esküvői ruhába öltözött Kim Kardashian zárta a showt.

The Weeknd, Roddy Ricch, Travis Scott, Lil Baby, Playboi Carti, Lil Yachty, Fivio Foreign, Don Toliver, Young Thug, Westside Gunn, Conway The Machine, Jay Electronica és a The LOX a jelenlegi vendéglista, de hogy ez valóban a megjelenéskor is így lesz, azt még nem tudni, hisz természetesen a ‘DONDA‘ továbbra sem jelent meg.

Az Apple Music nemrég szeptember 3-ra módosította a “hivatalos” megjelenési dátumot, de ezen a ponton már tényleg ne várjunk rá görcsösen, szimplán élvezzük ki Kanye különleges alkotási folyamatát, mely egyedi módon élőben zajlik a passzív bevonásunkkal.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.