Események
Latinók Sopronban: így lobbantotta be a 2019-es VOLT Fesztivált a Cypress Hill
Átütött a több évtizedes tapasztalat, profi show és erős marihuána illat érkezett Kaliforniából
A Cypress Hillen úgy tűnik, nem fog az idő: nem elég, hogy a tavalyi év egyik legjobb hip-hop albumát sikerült összehozniuk (Elephants on Acid), de élőben sem koptak meg a fogaskerekek. Ha hozzátesszük azt a cseppet sem elhanyagolható tényt, hogy B-Realen kívül mindenki elmúlt 50 éves a bandából, akkor új szintre léphet az elismerésünk. A srácok nyugodtan üldögélhetnének a babérjaikon, blázolhatnának naphosszat a jó meleg Kaliforniában, de helyette olyan koncertet hoztak el Sopronba, amire még a nem elkötelezett hip-hop fanatikusok is csak elismerően csettinthettek.
Mielőtt a csapat összes tagja fellépett volna a színpadra, Mix Master Mike melegítette a közönséget és pornószínészeket megszégyenítő ujjtechnikával facsarta ki a legtöbbet a potméterekből és lemezjátszókból, néha már-már olyan eszeveszetten, hogy jogosnak ítéltem volna egy medikusi csapatot a DJ mögé. A kb. 10-15 perces scratch-zuhatag után megtorpantunk egy másodpercre, hogy egy újabb lendülettel megérkezzen Sen Dog, B-Real és Eric Bobo, aki a dobok mögül végzett aláfestést a srácoknak. Itt jegyezném meg, hogy ami nem működött Kendrick Lamar Sziget Fesziválos fellépésén, az itt tökéletes atmoszférát teremtett: a lágyabb, bólogatósabb és chillesebb alapok stúdiófelvételeinek élőzenekaros megsegítése óriásit dobott az előadáson, míg Kendrick újkeletűbb, trap központosabb beatjeit csak rombolta az aládobolás. Anno a banda 2008-as VOLT fellépésén a legtöbben a hangosítást kiáltották ki fő bűnbaknak, addig erre az elemre az új helyszínre költözött fesztiválon egy rossz szót nem tudok mondani – dobok tisztán ütötték a lelkem, az MC-k érthetőek voltak, a DJ pedig az agyamat is elnyújtotta, nem csak a digitális hangokat. Bár B-Real és Sen Dog hosszúgatyában és melegítő felsőben hánytak fittyet arra, hogy a hőmérséklet iszonyat magas volt, én picit több aktivitást és közönségkapcsolatot vártam volna a két rappertől. Természetesen itt is megvolt a melyik oldal a hangosabb játék a közönséggel, de valahogy hiányzott még egy szint a fellépők és a koncertezők között.
Itt most nem filozofikus, az élet nagy kérdéseit megfejtő mély beszélgetésre gondolok, mindössze több kontakt keresésre és személyesebb viszonyra. Ugyanakkor, ahol ez egyszer mínusz volt, ott máshol plusz: a számok között minimális üresjárat volt, egyik track után rögtön pakolták a másikat, egy percre sem hagyták pihenni a rajongókat. A Hands on the Pump, How I Could Just Kill A Man, Tequila Sunrise, Insane in the Brain, Dr. Greenthumb mind vad csápolásra késztették az embereket, míg az I Wanna Get High és a Hits From The Bong számokra megduplázódott a színpadi előtti, a koncert kezdete óta amúgy is erősen eluralkodó fűszag. A banda új töltetett adott a rock alappal imponáló Superstar című számuknak, aminek a refrén során hallható gitárhúzása halványabb puzzle darabként illet bele az őket megelőző Papa Roach és az őket követő Slipknot hangzásba. A koncert utolsó számához érve megkértek mindenkit, hogy guggoljon le, mert ideje búcsút venniük, ám anélkül nem fognak lelépni, míg nem látják, ahogy egy emberként ugrál a nagyszínpad népe a House of Pain klasszikusára, a Jump Aroundra.
[vembed youtube=”PNxHZvilKQM” ]Ha bárkiben rossz érzés volt a 11 évvel ezelőtti Cypress Hill koncert miatt, és félve érkezett a VOLT-ra, hogy megtekinthesse a latino hip-hop bandák kultikusát, akkor ezután biztosan megnyugodhat. A koncert egy remekül eltalált, profi show volt, ahol minden elem precízen ki volt számítva, hogy a legtökéletesebb hangzást érjék el a több évtizedes szakmai múlttal bíró rapcsapat tagjai.