Kövess minket

Stílus

Megéri letenni a cigit!

Arról, hogy a dohányzás mennyire káros az egészségre nézve ódákat és tragédiákat lehetne zengeni, azonban végleg szakítani ezzel a rossz szokással, sokkal nehezebb, mint gondolnánk. És igaz, az első napok a legkritikusabbak.

Megosztva

Napról napra

A dohányzást abbahagyni embert próbáló feladat, ám nem lehetetlen. Sokan a fokozatossággal próbálkoznak, az adag csökkentésével, de ez nem egy jó ötlet. Ha elhatározod, hogy csak a reggeli kávéd mellett fogsz rágyújtani, akkor idővel azon kapod majd magad, hogy kívánod ebéd után, vagy lefekvés előtt is. Jobban és jobban akarod majd a cigit, melytől csak úgy tudsz megszabadulni, ha egyik napról a másikra állsz le vele, függetlenül attól, hogy még mennyi cigaretta lapul a dobozban. Nyugodt szívvel kell lehúznod a WC-n vagy kettétörni. Fontos, hogy tudatosítsd, hogy ezt fejben is le kell zárnod. Ahhoz, hogy mentálisan is túl tudj lépni, mindent el kell távolítanod környezetedből, amely a dohányzásra emlékeztet: öngyújtó, dohány, cigaretta, hamutartó.

Nyugodj meg!

Jól tudjuk, hogy akkor kívánjuk legjobban a cigarettát, ha stressz ér bennünk, ezért a leszokáshoz elengedhetetlen a nyugalom. Ebben az időszakban kerüld a munkahelyi és párkapcsolati vitákat. Partneredet kérd meg, hogy legyen veled megértőbb. A legbiztonságosabb, hogy ne tartózkodj dohányosok közelében, mert nehéz lesz a csábításnak ellenállni. A leszokást hétvégén, ünnepekkor vagy szabadság idején érdemes elkezdeni, mikor nem ér annyi impulzus.

Készülj fel a krízisre!

Valószínűleg el fog jönni a krízis pillanata, amikor beadod a kulcsot. Hiányozni fog a kávé mellől vagy szex után, de ezekben a pillanatokban se törj meg! Legyen nálad mindig rágó, vagy készíts magad mellé egy pohár vizet. Találj ki új, a dohányzást helyettesítő szokásokat. Vigasztaljon a tudat, hogy ha túl jutsz az első pár kritikus napon, onnantól kezdve sokkal könnyebb lesz nemet mondani.

Írj listát!

Ha az elhatározás már megvan, és már csak egy lépés választ el téged attól, hogy végleg leszokj, akkor írj egy listát arról, hogy miért nem akarsz többet rágyújtani. Szerepelhet rajta olyan, hogy nem akarsz meghalni vagy konstans büdös lenni, esetleg fázni miatta, nem vágysz elszíneződött fogakra stb. De a mozgás és a dohányzás se nagyon fér össze egymással. Viszont az összes közül a legfontosabb, hogy sose más miatt vágj bele, hanem saját akaratodból.

Elvonási tünetek

Az elvonási tünetek nagyon korán jelentkezni fognak. Előfordulhat álmatlanság, rossz alvás és köhögés is. De ez mind normális – ezek annak a jelei, hogy a szervezeted visszaáll a normális kerékvágásba, a tisztulási folyamat része. A kritikus órák után azonban jobb napok jönnek majd, nem lesz büdös sem a leheleted, sem pedig a hajad. Az elvonási tünetek enyhítésére segítség lehet az akupunktúrás kezelés, de az is sokat segít, ha napi három liter vizet elfogyasztassz.

Mozgásra fel!

Most, hogy megszűnt az az egy dolog, amely segített csökkenteni a feszültséget, egy másik alternatíva után kell nézned. Vezesd le a benned rejlő energiát sporttal, járj el úszni vagy kocogj, de ne feledd egy kis lépcsőzés vagy séta is sokat segíthet.

Spórold meg az árát!

Gondolkodtál már valaha azon, hogy mennyit költessz cigire? Ha nem, akkor most megtudhatod. Amikor annak a csábítását érzed, hogy vennél egy doboz cigit, akkor tedd félre a pénzt. Így idővel rájössz, hogy megérte leszokni a dohányzásról.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés