Kövess minket

Stílus

Őszi vitaminpótlás: 3 csodaszer a piacról

Közeleg a tél: hamarosan nehezebb lesz természetes vitaminforrásokhoz jutnunk,novemberben azonban a természet még bőven ellát bennünket vitamindús zöldségekkel és gyümölcsökkel – csak a legközelebbi piacig kell elmennünk, hogy feltankoljunk belőlük!

Megosztva

Sütőtök

Ragyogó bőr és csillogó szemek – a sütőtök hihetetlenül gazdag karotinban, ami ezért a kettőért felelős. Emellett kalciumot, cinket, mangánt és rezet is tartalmaz, szuper vértisztító és méregtelenítő,rostjai pedig felgyorsítják az anyagcserét és segítik az emésztést. Vessük rá magunkat egy jó kis sütőtök krémlevesre, csináljunk belőle sütit, süssük meg felszeletelve – ez a vitamindús finomság rengetegféleképp fogyasztható!

Alma

Napi egy alma az orvost távol tartja – ez az ilyenkor frissen termő gyümölcs valóban igazi vitaminbomba! C-vitamin, B1, B2, B6 vitaminok,kalcium, vas, magnézium és folsav mind van benne, de a héját se hámozzuk meg, mert az ebben található értékes anyagok segítik az emésztést, béltisztító hatásúak. Ha turmixban fogyasztod, daráld be nyugodtan a magját is, mert az a legegészségesebb része (ha kisállatod van, neki is odaadhatd, a hörcsögök például tudják mi a jó és imádják). Természetesen a legtöbb vitamin nyersen található benne, így a reggeli zabkásához hozzákeverve, egy kis fahéjjal is szuper feltöltődés a napra.

Dió

Novemberben igazán mondhatjuk, hogy diószezon van: az agyformájú csonhéjas valóban segít tekervényeink épségének megőrzésében, de emellett sok más vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz. Gazdag forrása a kalciumnak és a magnéziumnak (ami az izomgörcsök megelőzéséhez fontos), rengeteg E vitamin van benne, ami lassítja az öregedést, véd a rák és a szívbetegségek ellen, valamint még B1 és B6 vitamint is tartalmaz. Fogyasszunk belőle legalább egy maréknyit egy héten!

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.