Kövess minket

Stílus

Pattanásos modellel és retusálatlan fotókkal kampányol a H&M, céljuk a sokszínűség népszerűsítése

Megosztva

Forrás: H&M

Új bejegyzést tett közzé a fast fashion óriás H&M, posztjuk pedig rögtön nagy hullámokat vert. Na nem az ebben szereplő ruhák vagy kiegészítők miatt: a fókuszban @izzyrodgers, a HMxME hashtaggel ellátott kampány egyik friss kiválasztott szereplője volt, aki pattanásos arccal szerepel a retusálatlan képeken.

A cég tudatosan hagyta meg így, utómunka nélkül a fotókat, ugyanis ezzel a gesztussal szeretnének kiállni az önelfogadás mellett, hangsúlyozva, hogy kiemelt céljuk a sokszínűség népszerűsítése, a divatban bevett, olykor káros, túlidealizált szépségsztenderdekkel szemben. Mint a HVG is írja, a brand nem szentelt külön kommentárt a kampány mellé és sajtóközleményt sem tettek közzé róla, más szóval nem szánták túl szájbarágósra az ügyet, ezzel is a dolog természetességét és mindennapiságát hangsúlyozva – utal rá a lap.

Nem lenne csodálatos, ha ugyanolyan kényelmes ruháink lennének, mint a melegítők? Képzeld, vannak! Nézd meg legújabb, puha és kényelmes anyagokból készült ruhakollekciónk: https://hm.info/61814MsyD #HMxME

Közzétette: H&M – 2021. május 17., hétfő

A magyar H&M posztja alatt összegyűlő kommentelők (köztük sokan vannak, akik kiemelik, hogy szintén bőrproblémákkal és aknéval küzdöttek, vagy küzdenek) üdvözölték a döntést, volt azonban pár nemtetszését kifejező hozzászóló, nekik terjedelmesebb válasszal reagált a vállalat, itt megfogalmazva az eggyel feljebb említett hitvallást:

„A H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk. Hisszük, hogy együtt többre vagyunk képesek!”

Forrás: H&M

Ahogy a Telex cikke is felveti, közel sem ez az első alkalom, hogy a márka beáll egy-egy fontos társadalmi ügy mögé: márciusban például lemondtak az ujgurok kényszermunkájával készült, Hszincsiangból származó gyapot használatáról, ezzel szolidaritásukat kifejezve a munkatáborokba zárt ujgurokkal, 2019-ben plus-size modellekkel reklámozták új fürdőruháikat, emellett – elméletben legalábbis – a környezetvédelemre is próbálnak figyelni, ahogy ezt több akciójukkal is igazolták már.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés