Kövess minket

Stílus

Teszteld magad! Kapsz elég napfényt?

Állandóan fáradt és depressziós vagy, valamint könnyen csúsznak fel a kilók? Mindez azért lehet, mert nem kapsz elég D-vitamint!

Megosztva


Az emberi szervezetnek sokkal nagyobb szüksége van a napfényre, mint gondolnánk. A szakemberek nem viccből mondják, hogy töltsünk időt a szabadban. A D-vitamin hatással van az immunrendszere, sőt még a rákos sejtek kialakulását is segít meggátolni. Ezen felül megvéd a környezeti méreganyagoktól és nem utolsósorban mérsékeli a stresszt is. Utóbbi miatt van az is, hogy azoknak az embereknek, akik sok időt töltenek a szabadban jobb a kedvük, mint azoknak, akik nem. Télen azonban ettől bonyolultabb a helyzet, a szervezet nem tud annyi D-vitamint kapni, amennyire szüksége lenne. Erre az is rátesz egy lapáttal, hogy amikor reggel az emberek munkába mennek, sötét van, és mire végeznek, lemegy a nap.

Teszt: Melyik érvényes rád?                   

Depressziós vagy?
Ha kevés napfényt kapsz, akkor a szervezet kevés szerotonint tud termelni. Ezért van az, hogy rosszkedv pillanatok alatt el tud rajtad uralkodni.

Fizikailag gyenge vagy?
Az izmoknak is szüksége van a D-vitaminra, mármint ahhoz, hogy problémamentes működjenek. Ha észreveszed, akkor futás vagy edzés közben nincs annyi energiád, mint szokott lenni, az lehet azért is, mert kevés napfényt kapott a szervezeted.

Érzékeny vagy a fájdalomra?
Fájdalmat érzel, mikor fésülöd a hajad? Ez az érzés is arról árulkodik, hogy D-vitamin hiányától szenvedsz.

Mindig fáradt vagy?
A kellemetlen fáradtság nemcsak terhességre utalhat, hanem arra is, hogy szükséged van egy kis D-vitaminra.

Vérzik a fogínyed?
Ez is összekapcsolható a D-vitamin-hiánnyal.

 

Miután rájöttél a probléma forrására, most már csak az kérdés, hogyan tudod pótolni a D-vitamint. Ennek két módja van: az egyik a napfény, a másik az étkezés. A melegebb hónapokban napi 15 percet kellene a szabadban tölteni, míg télen csak a gyógyszertárak étrend kiegészítőire lehet támaszkodni. D-vitaminhoz juthatsz a tojásból, a tejből, a sajtból, a vajból, a gombából, a májból és az avokádóból. Továbbá fogyaszthatsz makrélát és a lazacot. 

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Trending