Aztaa
Több mint hatvanezer Instagram-követője nem tudta a tiniről, hogy alkoholista – és hogy nem létezik
Több mint hatvanezer követőt szerzett magának egy francia tinilány, mire kiderült, hogy kamu profilról van szó.
Louise Delage, 25 éves párizsi nő, élte a gazdag fiatalok fényűző életét: koktélozás a jachton, egy rozé a tengerparton, pezsgőfürdő stílusosan pezsgővel… és mégsem tűnt fel senkinek, mi a közös a lány képeiben.
[instagram]BKjLSJABbHz[/instagram]
[instagram]BKnK2ucBuGt[/instagram]
[instagram]BKgtAD4hATa[/instagram]
Louise-t sosem láttuk alkohol nélkül, egyetlen képen sem. Utolsó posztjából derült ki, hogy a profil valójában egy nemlétező személyiséget ábrázol, aki alkoholfüggő. A kampány mögött az Addict Aid és a BETC reklámügynökség állt, akik a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaira akarták felhívni a figyelmet a kamu-tinivel az Instagramon.
Felépítették Louise karakterét, majd mindent megtettek, hogy sok követője legyen: a posztjai alá vagy harminc hashtaget írtak, és bekövették a tinik számára legbefolyásosabb felhasználókat, hogy kövessék vissza. A módszer meg is hozta a hatását: végül több mint hatvanezren követték Louise-t, anélkül, hogy észrevették volna, nem is valós személyről van szó.
A kampány üzenete azonban épp ez: Louise bárki lehet a környezetünkben, akit nap mint nap látunk, mégsem vesszük észre, hogy a függőség problémájával küzd. Az alkohol annyira elfogadott része a társas érintkezésnek, hogy a hozzánk közel állóknál is nehezen szúrjuk ki, ha már gáz van. De ha valakit csak úgy látunk, hogy alkoholos ital van nála, azért gyanús kell, hogy legyen.