Connect with us

Elektronikus

Tripla albumon mutatja be a Telekom Electronic Beats a legizgalmasabb magyar producertehetségeket

Pop, klub- és kísérleti zenei kategóriában várták a pályaműveket, a legjobbakat pedig most hivatalosan is kiadják. Egy melankolikus pop-trap dal pedig klipet is kapott.

Published

on

Forrás:

A Telekom Electronic Beats hazai csapata a járványhelyzet alatt is azt tervezgette, miként erősíthetik fel az otthonragadt magyar zenészek hangját, ezért úgy döntöttek, felkutatják Magyarország legkreatívabb otthoni zenekészítőit, köztük olyanokat, akik eddig még nem tudták áttörni a figyelem falát, pedig megérdemelnék – és hasonlóképpen szerettek volna terepet adni a leállt kulturális élet miatt fellépések nélkül maradt ismert elektronikus zenészeknek is.

Nyár elején meghirdetett felhívásukra három héten át várták magyar producerek jelentkezését az országból és a határon túlról is, kitételnek pedig csak annyit szabtak, hogy a karanténidőszak alatt összerakott zenéiket küldjék be. A kezdeményezés óriási hype-ot generált: végül összesen több mint 600 pályamű érkezett be.

A Az indulók közül a zsűri – a Telekom Electronic Beats magyar csapatán túlmenően a külsős szakmai véleményt képviselő Sajó Dávid zenei újságíró a pop, az Aktrecordsos Kántor István “Isu” a klubzenei, az EXILES kiadó alapítója, Kolbenheyer Erik pedig a kísérleti zenei kategóriát értékelve – hosszú napokon át véleményezte és válogatta ki a legjobbnak ítélt zenéket, amelyek alkotói Pécstől Orosházáig, Miskolctól Nagykanizsáig, Mátészalkától Budapestig érkeztek. Rajtuk kívül tíz versenyző különdíjként ingyenes képzést nyert a zenekészítéssel foglalkozó imPro Schoolba, egy győztes – a lassú, melankolikus popdallal indult Franciskadalma – MagentaKraft különdíjat kapott egy dobgép és egy mastering kurzus formájában, de a közösség önmagától is aktivizálta magát: online fórumok alakultak a végeredmény megtárgyalására, diskurzusba kezdtek az egyes alkotók.

A pop kategóriában találunk chilles elszállásokat, jazzes elhajlásokat, nyári indie-pop dallamokat, a paletta tehát igen széles, az egyik győztes, az alig húszéves FŐZELAKE pedig egy professzionális videóklippel is gazdagodott, amiben megelevenedik maga a dalcím is, a Melankólia Club: a Praznóczy Sebastien rendezésében és Nagy Marcell kamerája mögül forgott videóban egy szürreális párhuzamos világban járunk, miközben visszaköszön a fiatal előadó 2020 esztétikája, folyós, érzelmes pop-trapbe burkolva.

[vembed youtube=”TdOuysb9UoY” ]A clubbing kategória a nevéhez hűen olyan trekkeket tartalmaz, melyek bármikor megszólalhatnának akármelyik techno bulin, van itt naplementés lépegetés, és karcosabb hajnali kattogás is. Az experimentális kategória pont a lényegéből adódóan a legnehezebben körülírható, de nyugi, nem csak szétesett zaj az egész, sőt egy-két ambient darab is bekerült a válogatásba, érdemes végigtolni, pláne, aki szereti a kihívás elé állítani a saját zenei ízlését.

A válogatás kiadása mellett megvalósult az Telekom Electronic Beats eredeti célkitűzése is: az, hogy az így létrejött digitális összefogással a lelkes feltörekvők közös platformra kerüljenek profi művészekkel, például a pécsi tudományegyetem elektronikus zenei médiaművész képzéséről nemrég kikerült friss tehetség az évek óta stabil minőséget szállító, fesztiválnagyszínpadokon koncertező Zagarral. Aki nem csak online, de közösségben is átélné a nagy magyar producer összeborulást, annak a mai Központban megrendezésre kerülő hallgatói bulit ajánljuk!

A 31 számos tripla válogatás, ami az Analogue Zone profi maszteringjét követően és a budapesti Selected Sounds kiadóval együttműködve jelenik meg, az alábbi helyeken érhető el:

POPPING Spotify / SoundCloud / Deezer / Google Play / Apple Music / Bandcamp / Youtube

CLUBBING Spotify / SoundCloud / Deezer / Google Play / Apple Music / Bandcamp / Youtube

XPERIMENTING Spotify / SoundCloud / Deezer / Google Play / Apple Music / Bandcamp / Youtube

Click to comment

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement