Stílus
Visszatér A$AP Bari eltörölt márkája, a VLONE, Bari nélkül
A VLONE márka érdekes utat járt be a brandek kusza univerzumában.
Mint a Highsnobiety írja, a brand Anti Social Social Club szintű helyet foglal el jelenleg a fashion palettán: bár felejthető kollabokat hoz tető alá, viselik még néhányan, és lehet hallani róla itt-ott, illetve pár sztáro is még, sőt, a budapesti székhelyű True To Sole webshopjáról is lehet rendelni tőlük cuccukat, a momentumuk már elmúlt, és nehéz lenne őket visszahozni a félholtság állapotából.
Erre tesz most kísérletet az amúgy teljes halálból visszatérő, egykor még a párizsi Fashion Week kifutóit is megjáró, ott Lil Peepet modellként alkalmazó VLONE, ami azután, hogy egyik alapítójával, az A$AP Mob-tag A$AP Barival több márka, köztük a Nike és maga a VLONE is megszakította a kapcsolatot, szinte teljesen megszűnt létezni. Ennek oka Bari zaklatási ügye: a tervezőről előkerült egy videó, amin szexuálisan zaklat egy nőt, aki láthatóan nem egyezett bele a kezdeményezett aktusba – a teljes elhatárolódást ezután lépték meg a korábbi partnerei.
Ezután jött a hír, hogy a márka visszatér egy teljesen új kollekcióval, ami már Bari nélkül, a Bari nélküli VLONE kreatív gárdájával készült el, és a Brick by Brick (azaz kb. tégláról téglára) nevet viseli, ezzel utalva a márka újjáépítésére (és újjászületésére) a nulláról.
A ráncfelvarrás egész jót tett, mint pár kommentelő írja, „évek óta most néz ki a legjobban a brand”, „na, végre valami”, „végre haladunk valahova.” Ez talán így is van, a lookbook így fest:
Strasszkő, Carhartt patch átalakítás, raktár flessek, Vlone Timberland (?) bakancs, farmerek, egy lánc – ilyesmik adják a felhozatalt, ami pedig külön extra (?), egy gyűjtői darab tégla díszdobozban, a Supreme után szabadon, luxibb kiszerelésben. Emellett van pár visszatérő minta is, mint például a FRIENDS felirat, illetve a nagy, egész testes logó.
A fent sorolt megosztó tényezők ellenére paradox módon a VLONE 2022-ben az egyik legtöbbet eladott brand lett a resale piacon, ennek ellenére jó kérdés, hogy a mostani frissítés felteszi-e majd a brandet újra térképre, és visszaadja-e rég áhított relevanciáját.
A kollekció múlt hétvégén jelent meg, a darabokat itt lehet megvásárolni.
Fotók: VLONE / Highsnobiety