Kövess minket

Aztaa

Wolfshoot, a srác a kedvenc magyar trap klipjeid mögül

Megosztva

Forrás:

A 19 éves, budapesti Dudás Ágoston mindig is egy kreatív személy volt. Fotózással kezdte, majd bő egy évvel ezelőtt úgy döntött, a klipkészítés terepére lép. Ebből született meg szép lassan a Wolfshoot Productions, vagyis hazánk egyik legizgalmasabb videós projektje a Soundcloudról burjánzó magyar földalatti trap szerelmeseinek. 

Ágostont, aki relatíve rövid idő alatt olyan arcokkal közösködött már, mint Figura, Lil Holt, Marton Buku, Xomor és Lmen Prala az alkotás részletei és az azokban való elmerülés mozgatja igazán, mely izgalmas, egymásba olvadó, aprólékos vizuáljaiból is látszik. Minden Wolfshoot klip egy új, flesselős, szürreális utazás valahová, hol egy cukormázas, pixeles, szétfolyó világba, hol egy komorabb, futurisztikusan darkos univerzumba. Emberünk egy teljesen új vizuális irány és stílus képviselője, ami annak ellenére, hogy a tengerentúlon szinte megszokottá és bevetté vált, a belföldi szcénában igazán üdítőnek, egyedülállónak és innovatívnak hat. Hónapokig figyelve a feltörekvő munkáit, úgy döntöttünk kiderítjük, hogy milyen is valójában a személy az itthoni rapperek megnyerő vizuáljai mögött, így felkerestük Ágostont, hogy megismerjük a motivációit és a sikerének kulcsát.

Wolfshoottal Pesten, épp egy új Figura klip forgatásának napján találkoztunk, és volt időnk kifaggatni őt a kedvenc filmjeiről, előadóiról, hivatástudatáról, jövőbeli anyagairól és a „magyar Cole Bennett” cím legitimitásáról is. Interjú.

Milyen szavakkal jellemeznéd a Wolfshoot projektet?

Nem feltétlenül tudnám szavakkal jellemezni, de mondhatni, hogy trendeket követő és naprakész. Figyelem, mik mennek kint, plusz mindig szemmel tartom mik a legújabb feature-ök a vágóprogramokban.

Hogy kapcsolódtál be a magyar underground trap vérkeringésébe?

Kezdetben külföldieket hallgattam csak nyilván, aztán fedeztem fel a hazai szcénát, talán Baba Aziz volt az első, akit hallottam, tőle is a Lány, Nyár, ATM-et. A Koka Kola is elég hamar megvolt, utána ismertem meg az Avant Ganget, onnan pedig jött minden. Főként Youtubeoztam amúgy, kevésbé a Soundcloudos tábort erősítettem, de aztán az Sc-re rálelve beleáshattam magam a belföldi dolgokba is.

Szerettem volna, hogy itthon is olyan klipeket lehessen látni, mint amik külföldön már egy ideje mennek. A Soundcloudról ki akartam terjeszteni a közösséget a Youtubera, mindezt a vizuálok által.

Tavaly tavasszal írtam az Avant Gangnek, hogy kedvelem a zenéiket, és szívesen dolgoznék velük együtt, a Kibaszott Gang az egyik kedvenc klipem volt. Az Avant profilról aztán hamar jött az üzenet, hogy Beendonak kéne az új zenéjéhez vizuál, aztán végül arra a dalra esett a választás, amiben Lil Holt is featelt.

Beendo csatornáján fent van még egy klipem, a legeslegelső, 2018 tavaszi. ‘18 elején kezdtem el videózni amúgy, Lil Holttal is ekkor ismerkedtem össze, ebből jött aztán az Overlook Hotel.


Kivel volt eddig a legnagyobb élmény a közös munka?

Marton Bukuval (korábban Juliet Meep – a szerk.) nagyon szerettem dolgozni, Baján lógtunk, gangeltünk, videóztunk, de őszintén, egy rossz klipforgatásom sem volt még. Figu mondjuk szét van szórva és nem jelenik meg időben. (nevet)

Nem foglalkoztat, hogy más műfajokban is kipróbáld magad? Sorozatok, filmek – miket forgatnál még?

Reklámokat, kajareklámokat főleg. (nevet)

Forrás:

Kaptál már korábban valami hivatalos képzést, vagy autodidakta módon képzed magad?

Abszolút csak hobbi, csakis Youtuberól tanultam videózni, rengeteg tutorial segített a fejlődésben.

De nem gondolkoztál még azon, hogy filmes szakon tanulj tovább?

Talán, de előbb más egyetemet akarok elvégezni, plusz neten tényleg csomó mindent meg lehet tanulni. Persze ez túlzás, mert biztos, hogy a felsőoktatásban nagyon kvalitatív tudást nyújtanának, de jelenleg erre nincsen időm, és inkább önerőből fejlődnék, közben megismerve saját magamat. Így egy sokkal egyedibb dolgot tudok megalkotni.

Mit használsz a videóidhoz?

A kamerámat és a gépemet, amire plazmaadásból szedtem össze a pénzt. Amúgy PremierPro-t használok, nagyon néha pedig AfterEffectset. A Holt klip animációit, például a lefolyó betűket, vagy az ajtóba csapódó baltát magam rajzoltam meg Gimpben, és a logómat is ebben digitalizáltam, szóval shoutout to Gimp! (nevet)

Ha mondanod kéne pár klipet, amik nagyon közel állnak hozzád, mik lennének azok?

Yung Lean – Kyoto, vagy Mac DeMarco – Ode to Viceroy.

De a Lonewolf klipek is rohadt jók, a Luckinak készített cuccai főleg. Egyébként csak akkor néztem utána a munkásságának, amikor valaki a Vámpír vagyok alá kommentelte, hogy “mekkora Lonewolf wannabe”, én meg csak így néztem, hogy ki az a Lonewolf. (nevet)

Tehát nem tudatosan, de hasonlót alkotattok, ez végülis tök jó. És honnan a Wolfshoot név, így már biztos vagyok benne, hogy nem Lonewolf ihlette.

Egyszerű: a farkas egy menő állat, a nevem pedig csak úgy jött, mert végül eldöntöttem, hogy nem akarok Blue Flamingo lenni, holott eredetileg az volt a terv.

Említetted Yung Leant, tagadhatatlan, hogy Jonatan mennyire meghatározó volt a vaporwave-es, tumblr-esztétikás klipekkel körített internet-cloud rappel, aminek máig lehet látni az utóhatásait.

Ez így van, én magam is Yung Lean által ismertem meg a trappet. Ő volt az első újvonalas rapper, akit hallgattam, előtte Rage Against the Machine, Cypress Hill, Wu Tang féle dolgok mentek. Lean után jött a Suicideboys, Bones, Xavier Wulf (gyertek a koncertre!), majd az egész Shield Gang.

Átlagban mennyi időt vesz igénybe egy Sleep kaliberű vizuál elkészítése?

Nagyon sok munka van benne, csak magával a vágással átlagban 30 órát dolgozom.


Ha választhatnál, ki lenne az az előadó, akivel legszívesebben forgatnál?

Sokakkal dolgoznék együtt, külföldről mondjuk Ecco2k, Chief Keef, Bladee, vagy UFO. Van tervben egyébként egy külföldi arccal, Cartier God az, a legtöbben pont az új Bladee albumról ismerhetik. Sokat beszéltem vele Instagramon, és szóba jött, hogy csinálok videókat, neki pedig nagyon bejöttek az eddigi cuccaim. Amerikából küldi majd nekem a felvételeket, én pedig összerakok neki valamit.

Mik inspirálják a trippy klipjeid?

Gyakran rajzfilmek: imádom az Adventure Time-ot, meg a Ghibli Studio filmjeit, azon belül is a Chihiro Szellemországbant, de a Félelem és reszketés Las Vegasban is nagy kedvencem.

Egy-egy anyag létrehozásánál mennyire van megkötve a kezed? Az előadók ellátnak instrukciókkal, vagy teljesen rád bízzák magukat?

Van, amikor van egy előre eltervezett alapkoncepció, de megesik, hogy teljesen instant csináljuk. Szeretném, hogy legyen egyezés a hangzás és a vizuális világ közt, igyekszem, hogy mindig matcheljen a kettő.

Ha már ennyit beszéltünk az itthoni trap arcokról, Te kiket tartasz a legnagyobbra?

A 47 gang, Figura, Shy Balenci, Khaze, Egs, Lmen Prala és Baba Aziz zseniális. Plusz nagyon király még Gyilkos Február, Geddo és Dhionn is.

Rengetegen hasonlítgatnak a fiatal, traslágerekhez klipeket gyártó Cole Bennetthez, hozzáteszem teljesen jogosan, ugyanis sok hasonlóságot fedezhetünk fel köztetek. Nem lehet, hogy a folytonos címkézés és kategorizálás tompíthat az egyediségeden és az egyéniségeden?

Nem zavar, sőt, egyenesen megtiszteltetésnek veszem, mert imádom a Lyrical Lemonade munkáit, (nagy kedvencem a Fuck A Swisher, a Ski Mask, a Noticed, a Catch Me Outside és a Pictures is) én tulajdonképpen egy Cole-lal készített interjú hatására kezdtem el klippeket csinálni. Nem veszi el senki egyediségét a hasonlítgatás, itthoni UG-ból igencsak egyedi arcokat ismerek, de Figura attól még a magyar Travis Scott!

Forrás:

 A külföldi felhozatalt nézve sokan túleffektezik a klipjeiket, nem gondolod, hogy a kevesebb néha több?

Nekem tetszik ahogy időt szánnak a részletekre, így ötödjére megnézve is találok benne valami újat.

Mégis mi a szerepe 2019-ben egy hiphop-vizuálnak? Fontosak-e még az ötletes narratívával ellátott (lásd: A$AP Mob – Money Man), elgondolkodtató, fontos társadalmi üzenetet hordozó darabok (This Is America), vagy már csak a vibe a fontos?

Segítenek a zenét hangulatában elhelyezni, egyértelműen sokkal nagyobb élményt nyújt egy zene vizuállal, mint anélkül. Ezen felül többen is kattintják a klippes zenéket, hogy mi áll pontosan emögött, azt nem tudom. Tökéletes ellenpélda mondjuk erre a Tranzkaphka Kastélya, ami óriási kedvencem itthonról.

Kanye West felkér, hogy csinálj neki egy videót, amihez te választhatod ki bármelyik számát. Melyiket csinálnád meg és miért?

Lift Yourselfnek még nincs klippje, az mindenképpen egy érdekes projekt lenne. Amúgy legszívesebben a régebbi cuccaira mennék rá, az 1997-es beattape-je például rohadt jó.

Kint sokan forgatnak VHS-re és használnak Super 8 kamerát, szerinted mikor jön el az az idő, amikor ez itthon is meghonosul majd? A Berriloom and the Doom rögzített már VHS-C-kazira, de Kapitány Máté Pénzösszegében is láttunk már hasonlót, habár az még mindig csak effekt volt, és nem valódi analóg technológia.

Drága mulatság, és elég bonyolult lenne Super 8-re forgatni, de ha lenne rá büdzsé, akkor nagyon tetszene az ötlet. A VHSen már gondolkoztam, de sajnos nincs kamerám, és digitalizálni sem tudnám.


Milyen stílus áll hozzád a legközelebb?

Nagyon sok műfajt szeretek, egészen a komolyzenében utazó Hiszaishi szimfónikus műveitől kezdve a Thaiboy Digitalhöz hasonló trapig.

Pont egy eddig kiadatlan Figura track klipforgatásának a napján találkoztunk, mit várhatunk a Tűztől?

A FIRE klipje félig-meddig egy experimental cucc részemről, ha tényleg összejön, akkor elég hard lesz. Dátumot nem mondok, viszont társrendező: Baba Aziz.

Ha már vizuális művészet, érdekel a filmvilág is?

Természetesen. Tarantino egyértelműen a legjobb de a Tim Burton és Wes Anderson filmeket is szeretem. Látvány tekintetében nagyon tetszett az Akira és a Ghost In The Shell látványvilága, gondolok itt a régire és az újra egyaránt.

Miféle Wolfshoot videóra számíthatunk tőled a közeljövőben?

Lesznek anyagok Q.lturral, AKC Misivel, Holttal és Shy Balencivel is. Tervezünk olyat is, hogy Crizzly-vel ketten csinálnánk klipet egy Geddo és Lil Holt közöshöz.

Mi a jó klip receptje?

Elszántság és türelem.

Mit látsz, hol lesz a Wolfshoot projekt 5 év múlva?

Annyit biztosra veszek, hogy elég magas szinten fog járni. 

[vembed youtube=”B1ti2uNeYYI” ][vembed youtube=”3ASpFBWgdq8″ ]

WOLFSHOOT PRODUCTIONS: YOUTUBE / INSTAGRAM

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés