Kövess minket

Hiphop

A BSW csak nevet a “barom” külföldi előadókon, akik arról rappelnek, hogy mennyi pénzük van

A rap duó egy jó hosszú posztban reagált a “Gucci” című számuk kritikáira.

Megosztva

Forrás:

Aki járt mostanában a Youtube felkapott szekciójában, annak feltűnhetett, hogy elég nagyot ment a Beerseewalk aka BSW nevű budapesti formáció “Gucci” című videója. A trap szám, ami jelenleg közel 1 milliós nézettségnél tart, azokról az emberekről szól, akik csak megjátsszák, hogy sok pénzük van, vagy egy kis hitellel segítenek rá saját anyagi helyzetükre, hogy utána a közösségi oldalakon feszítsenek a luxusmárkákban. A dalhoz készült klipben a duó mellett az RTM kiadótól frissen szabadult AK26 és az egy év alatt szép sikereket elérő Lmen Prala is feltűnnek, miközben egy Porsche előtt ugrálnak a srácok. A “Gucci”-t be is válogattuk az aktuális magyar rap klipmustránkba, ahol Kócsi kolléga eléggé lehúzta, főleg a dal eredetiségének hiányát firtatva. 

[vembed youtube=”WTCyN1COM40″ ]Később egy poén videót is készítettünk, ahol Future “Fuck up some commas” című trap slágerét vágtuk össze a “Gucci”-nak egy bizonyos részletével, reakciók pedig szép számban érkeztek a poszt alá. Nyilván voltak, akik a két dalrészlet hasonlóságával foglalkoztak, de sokkal izgalmasabbak voltak azok a megnyilvánulások, amik a hazánkba is betört trap vonalról értekeztek, különösképpen hogy miként mutálódik a stílus magyar környezetben. De ehhez előbb egy kis kontextus.  

A trap Amerikában közel 10 éve uralja a hiphopot. Habár a megnevezés maga T.I.-tól származik, még a 2003-ban megjelent Trap Muzik című lemeze által, a hangzás, ami a mai trap zenére jellemző 2010-től indult be. Ekkor futottak fel olyan előadók, mint Gucci Mane, Waka Flocka Flame, vagy éppen Rick Ross, míg az akkor még csak feltörekvő producerek, Lex Luger, 808 Mafia, Southside, Sonny Digital, és Metro Boomin lerakták a stílus alapköveit. Ez közvetlenül a 2000-es éveket uraló “Bling era” után jött, ahol fehér kanapékkal teleszórt klubokban töltötték a pezsgőt a rapperek, miközben tengernyi lenge öltözetű csaj mellett próbáltak minél gazdagabbnak tűnni. A trap a kezdetekkor egy sokkal mocskosabb, veszélyesebb világot mutatott be, ahol az embert bármikor lelőhetik az utcán, csak azért, hogy ellopják a Jordanét, és ahol a drogdílerkedés volt sokak számára a kiút a szegénységből. A stílus persze itt nem állt meg, rengeteg alműfaja (ld. drill) és variációja (ebből alakult ki például az EDM) jelent meg az évek alatt, de a popularitása csak nőtt. 2013-ban Katy Perry nagy slágere, a “Dark Horse” még azok fülébe is eljuttatta a trap hangzást, akik korábban csak TV-ben láttak feketéket. Napjainkban pedig ott tartunk, hogy a hiphop, és ezzel együtt a trap lett a leghallgatottabb műfaj a világon.

Magyarország kicsit később kapcsolt, az első trap bulisorozat 2013-ban indult Budapesten Robbing For Crack néven, míg az első befutott magyar trap előadóra 2015-ig kellett várni (még ha a Makaronin meg is előzte), Missh személyében, aki kb. egy személyben változtatta meg az itthoni előadók hozzáállását, miszerint csak egy boom bap, vagy akusztikus gitár alappal lehet előhozakodni, ha sikereket akarnak elérni.

Itt tartunk tehát ma, a trap a popularitása csúcsán van, aminek a legjobb bizonyítéka, hogy ez folyik az underground és a mainstream hiphop körökből is, sőt még a Youtube sztárok (Danielle Bregoli, Jake Paul) is trap rapper karrierbe kezdtek, mert hát miért ne, miközben magyar Youtuberek Lil Pump feldolgozásokat csinálnak. Na ebbe a világba csöppent bele a “Gucci” előző héten, ami nagyobbat robbant, mint egy tavalyi “Koka Kola“, de újdonságot nem sokat tartalmaz, ami persze nem probléma. Gaben és Meklód mindenesetre (pont, mint az előző számuknál) fontosnak tartották egy TL;DR posztban elküldeni az összes hatert a fenébe, és leírni, hogy 2 hónapig készült a dal, valamint hogy nem a pénzért csinálják, mert akkor mulatóst nyomnának. Ez bizonyára így is van. Az viszont már nem állja meg a helyét, hogy, mint írják “ez egy kockázatos stílus”, hisz az út ki lett előttük taposva, közel egy évtized alatt. No meg kiemelni, hogy bár ők is trappet hallgatnak, de nevetnek a “barom” külföldi előadókon, akik az anyagiakról tudnak csak rappelni, míg ők írtak a “fake flexing” témáról egy dalt, ami legalább annyira eredeti, hogy végül is csak az Ak26 (Blöff) és a RoyalSzabi (Ratyigang) lőtte el idén. Hogy Kendricket idézzem: Be Humble.

[fbpost]https://www.facebook.com/beerseewalk/posts/2052345621466455[/fbpost]

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.