Stílus
Supreme x Balenciaga kollab készül?
Még nem tudjuk, hogy akarjuk-e, de esélyes, hogy megtörténik: kollaborációra ugorhat össze 2023 alatt a Supreme és a Balenciaga. Vagy mégsem?
A válaszok megoszlanak. A pletyka november 19-én kezdett terjedni a közösségi médiában a nagy divathúzásokról és közelgő, illetve rebesgetett dropokról állandóan hírt adó @dropsbyjay profilon, ahonnan több hasonszőrű híresztelés szivárgott már ki. A bejegyzés szerint a hír megerősített, és 2023 tavasza alatt meg is jelenhetnek közös darabok, ha ez valóban megtörténik, a legnagyobb luxus-streetwear összeborulásra számíthatunk a 2017-es, forradalminak címkézett Louis Vuitton x Supreme társulás óta.
De mégis mire a fenti feltételezés?
Egy pólóval kezdődött minden, amit a Balenciaga kifutóra küldött nemrég: szemfüles divatértők kiszúrták, hogy a luxusház legutóbbi bemutatóján felbukkant egy piros box logós felső, amin értelemszerűen Balenciaga felirat volt, a Supreme dizájnjával vegyítve. Bár megjelenésre úgy festett, mint egy legalapabb New Yorkeres gönc (leszámítva, hogy ez direkt viseletesnek és tépettnek hat), tényleg a márka saját darabjáról volt szó, íme:
A logóátalakítások-, és a fast fashion cégnek köszönhető logólopások és modifikálások (lásd: a fentihez kísértetiesen hasonló pólók más felirattal) korában egy ilyen lépés több mint unalmasnak, sőt, túljáratottnak hat, feltehetőleg mindannyian más és kreatívabb megoldást várnánk, ha már valódi kollabról van szó. Igen ám, de itt jön képbe a Vetements-féle irónia, amire simán képes a szintúgy Demna Gvasalia által vitt Balenciaga is, elég, ha erre a Lay’s chipstáskára gondolunk, amit épp ugyanazon a show-n mutattak be először, ahol a Supreme-szerű Balenci tee is felbukkant.
Mégis, miután a Highsnobiety rákérdezett, kiderült, hogy a felső nem egy jövőbeli kollab része, hanem a ház saját terméke, ami inkább illeszkedik az átalakított logós Balenci szettek sorába, amilyen ez az Apple pulcsi is volt. Ennek ellenére a lap is kiemeli, hogy maga az ötlet nem elrugaszkodott, és nincs is kizárva, hogy tető alá hoznak valami hasonlót (és az is lehet, hogy titkolják), őrült kiegészítők terén például abszolút egyetértés lehet köztük. A szerző zárásképp felveti, hogy annyiban különleges lenne a történet, hogy a Supreme eddig egy Kering-csoporthoz tartozó luxuscéggel sem kollaborált (a Balenciaga ilyen), a Louis Vuitton és a Burberry a nagy konkurens LVMH-család (Louis Vuitton; Moët & Chandon; Hennessy – a világ vezető luxusmárka-csoportja) része.
Kiemelt kép: @Dropsbyjay/Gianluca Ciullini/Hypebeast