Keresés

  • Főoldal
  • Zene
  • Hiphop
  • Soulja Boy a rapper, vállalkozó, techmogul, színész és 2018 egyik legnagyobb visszatérője

Soulja Boy a rapper, vállalkozó, techmogul, színész és 2018 egyik legnagyobb visszatérője

Galó Kristóf- 2019.02.24. 15:14
Hogyan lehet ismét releváns a több, mint 10 éve leírt rapper?

Soulja Boy vállalkozói lelkesedése kiteljesedett a 2018-as évben, így jóval több igazság van abban a saját maga által agyonhajszolt mondatban, hogy „Soulja Boy-nak volt a legnagyobb visszatérése 2018-ban”, mint az elsőre hangzik. A tavalyi évben kb. 7 projektet adott ki - albumokat, mixtape-ket, kislemezeket -, de ami az igazi visszhangokat keltette, azok a zenei életén kívüli pezsgéséből származó elismerések. Ezek a dolgok sokszor inkább csak arra voltak jók, hogy buzzt alakítsanak ki, legyen hírverése és az egész körülötte lévő felhajtás egy felfokozott kiakadáshoz vezessen, ami a következő:

Soulja Boy kifakadt, hogy Drake-et nevezték a Gucci fejfedővel óvott füle hallattára a legjobb rappernek, miközben ő tanított neki mindent! Ezután pragmatikus módon prezentálta a Breakfast Club közönségének, hogy miről is van szó: Drake Miss Me számában használt flowját a sajátjához hasonlított, a párhuzam pedig tagadhatatlan. Ekkor hinné azt az ember, hogy jön Drake-től egy újabb Back to Back vagy Duppy Freestyle, aminek célkeresztjébe a 2007-08-ban egyszámos sztárként jövő-menő Soulja Boyt veszi célba, de ehhez képest inkább bekövette Instán.

Drake tehát elismerné, hogy nem teljesen habi, amit Soulja mond? Talán, de a rapper visszatérése nem csak ebben az egyetlen momentumban gyökeredzik. Felkérték sorozatszerepre, saját gamer és tech termékeket dobott piacra (bár inkább arról van szó, hogy olcsó, kínai, top márkás utánzatokat vesz meg, majd a saját nevével bemárkázza és eladja) és egy új szerződéssel vághat neki a 2019-es évnek.

Soulja konzol

Mivel a Fortnite-tal játszik a világ krémje, a rapperek a saját táncmozdulataik miatt perelik őket, NBA játékosok inkább Twitchen játszanak vele, mintsem a dobásaikat políroznák, így Soulja is megérezte a pénz és lehetőség szagát, egyből rárepült a kínálkozó pénzgejzírre. Saját játékkonzolt adott ki SouljaGame Console néven és mellé egy SouljaGame Handheldet is, nehogy Soulja játék nélkül maradj, ha épp utazás közben tör rád a vágy egy kis Soulja játék után. A konzol 800 beépített játékkal, HDMI kábellel, régebbi televíziókhoz alkalmas csatlakozóval és USB-vel van megáldva. Persze egyből megjelentek a haterek, akik nem csípnék, ha a rapper Supermanként térne vissza a köztudatba és azt állítják, hogy Soulja csak túlárazott emulátorokat árul. Szerintük ezek márkátlan, gyengén elkészített kínai eszközök, amiket az előadó a saját nevével fémjelezve viszonteladóként ad el. A rapper hiába próbálkozott kamunak beállítani a híreket, a saját konzolját pedig totál legitnek, 2018 decemberének legvégén az emberek már nem tudták megvenni a hőn áhított játékkonzolt, lekerült az online boltokból. A Youtube-on megtalálható tech review-k is alátámasztották a vádakat és úgy tűnik, hogy akár bírósági ügyet is kaphat a szürke zónában tevékenykedő Soulja.

Soulja óra

A rapper megérezte a siker és a visszatérés ízét az új szerződésével és igyekszik annyira megfejni a második eljövetelének tehenét, amennyire csak lehet. Az évekig promózott saját márkás óráját decemberi bevezetéssel indította útjára, a karácsonyi vásárlási lázat kihasználva. 20 dollárért árulták (durván 6 000 forint) az üzenetváltásra, telefonhívásra, kamerázásra, zenelejátszásra használható, Bluetooth-szal és SIM-kártya slottal ellátott órát, amit több helyen az Apple Watchhoz hasonlítottak. Hogy szakmai, tech szemmel nézve, mennyire minőségi a Soulja Watch, az más kérdés – biztos nem ez fogja elhozni a legújabb ipari forradalmat -, ahhoz viszont tökéletes, hogy egy kis hírverést kapjon a rapper, ő pedig mellveregetve mutogathassa a saját márkás óráját.

Soulja füles

Drágának találnád az Air Podokat, de azért te is szeretnél menőzni? Szeretnél alacsonyabb áron egy vezetéknélküli fülhallgatót, ami olyan mintha valóban iPhone-hoz való lenne, de igazából csak egy olcsó utánzat és nem is fehér, hanem fekete? Azt nem tudom, hogy Soulja mennyire tudatosan, a faji megkülönböztetés és szembenállás apropóján változtatta a fehér Podokat feketére a saját márkájának égisze alatt, de az tuti, hogy figyel a szegényebb társadalmi rétegekre is: mindössze 10 dolcsiért, körülbelül 3000 forintért, bárki megvehette ezt a gyönyörűséget, amit úgy hívnak SouljaPods. A rosszmájúak megjegyezhetik, hogy de hát ez konkrétan az Air Pod koppintása és a rapper csak berendel több ezernyi ilyet, majd ráaggatja a saját nevét, mint márkát, majd online eladja, de tudjuk, hogy Soulja sokkal realebb ennél. Emlékezzünk csak arra az interjúra, amikor a nyakában függő lánc gyanúsan üreges csörömpölésével a háttérben mesélte el azt az akciófilmbe illő jelenetet, amikor megpróbálták kirabolni, de ő lelőtte a támadót.

Soulja szerződés

A 2018-ban mutatott munkamorálja felbátorította a kiadókat a rapperrel szemben, az Entertainment One-t pedig annyira meggyőzte, hogy szerződést ajánlottak neki. Korábban független, saját kiadójánál adta ki a lemezeit és mixtape-jeit, így ezzel a kontraktussal már szélesebb disztribúcióhoz juthat Soulja – ez könnyen betudható egy új kezdetnek a még mindig csak 28 éves előadó számára.

Tyga 2018-ban egy nagyon emlékezetes visszatérést produkált, zenei hangzásában ott folytatta, ahol a korábbi sikeres énje abbahagyta, így jogos, hogy sokan őt tartják a tavalyi év legnagyobb visszatérőjének. Ugyanakkor Soulja sem tétlenkedett és néhány sikeres (vagy legalábbis kellő média figyelmet kapó) üzleti lépéssel hasonlóan nagy visszhangot kapott az év végére, mint a korábban említett rapper. Soulja-nak mélyebbről kellett visszajönnie, hisz a Crank That és a Kiss Me Thru The Phone óta nem sok mindennel tudta kiszolgálni a közönségét. A rappernek rengeteget köszönhet a hip-hop új generációja, mivel ő tekinthető az első olyan előadónak a hip-hopban, aki 100%-osan kihasználta az internet nyújtotta lehetőségeket, az új médiafegyverrel pedig soha nem látott sikereket ért el. A Crank That című karriermeghatározó száma például 3 milliós letöltést produkált már 2007-ben, amit korábban senki nem ért el, a debütáló albumának alapjait pedig Fruity Loopsszal készítette. A Youtube-on több tízmilliós megtekintéseket hozott össze, a videóklipet platformként használva megalkotott egy új táncmozdulatot és egy paradigmaváltás szelét hozta a hip-hopnak: az újaknak nem feltétlenül kell tisztelniük az öregebbeket. Hogy ez mennyire pozitív változás azt döntse el mindenki maga, de egy természetes generációs különbséget nem lehet kikerülni – így lehet, hogy amikor Ice-T nem tetszését fejezte ki a fiatalok, különösképpen Soulja Boy hip-hopra gyakorolta hatása miatt, Soulja egy videóban szólt vissza neki, ahol öregnek nevezte és hogy semmi köze már Ice-T-nek az új generációhoz (valamint, hogy hogyan játszhat rendőrt egy sorozatban, ha előtte rendőrellenes szöveget írt). Soulja volt az első az internetes rapperek világában, aki megmutatta, hogy a technológiai fejlődéssel és az internettel már elég egy számítógép és internetelérés, hogy valakiből ünnepelt előadó lehessen. Más kérdés, hogy ő volt az első példa arra is, milyen könnyen el lehet tűnni a megsokszorozódott feltörekvő rapperek hadában, akik ugyanúgy tudják használni az internetet, mint te. Soulja Boy ígéretesen kezdte a 2019-es évet, de még mindig sokat és okosan kell melóznia, hogy a neve ne csak egy nosztalgiahullámmal felkapott jelenség legyen, jelenlegi sikeres időszaka pedig tovább bírja, mint a kezdeti.

Hozzászólások