Stílus
Nem semmisíti meg a YEEZY készletét az adidas, inkább eladja és jótékony célokra költi a bevételt
Amióta az adidas felmondta a kollaborációját a Kanye West által alapított YEEZY branddel, azóta lóg a levegőben, hogy pontosan mit is kezdjenek a raktárokban álló készlettel. A logikus megoldás az lenne, hogy eladják, majd továbblépnek, de tekintve, hogy Ye elég vad antiszemita kijelentéseket tett, a német márka ódzkodik a gondolattól, hogy pénzt keressen a dizájnokból, legalábbis addig, míg rajta van a YEEZY branding. Most úgy tűnik, hogy találtak megoldást a problémára.
Csütörtökön Bjørn Gulden, a vállalat vezérigazgatója egy németországi meetingen közölte a befektetőkkel, hogy az áru megsemmisítése nem volna helyes lépés, és a vállalat dolgozik egy terven az értékesítésükre. Elmondta, hogy a bevétel egy részét meg nem nevezett jótékonysági szervezetek kapják majd, amelyek olyan embereket képviselnek, akiket Ye „megbántott”.
„Megpróbáljuk eladni az árucikkek egy részét, miel az elégetésük nem lenne megoldás” – mondta Gulden, majd megvédte a Kanye-val való kollabot, mondván: „Bármilyen nehéz is volt West, ő talán a legkreatívabb elme az iparágunkban„.
Egyelőre nem világos, hogy a jelenlegi terv szerint mennyi készletet adnak el, és a bevétel mekkora hányadát adományozzák jótékony célokra. Amennyiben eladják a sneakereket, Ye jogosult lesz a befolyó bevétel 15%-ára. Az Adidas amúgy más márkanév alatt újra piacra dobhatná a népszerű Yeezy termékeket, hisz egy-két kivételtől eltekintve ők a dizájnjogok kizárólagos tulajdonosa.